اخبارانیمیشن

دومین دوره انیما فیلم باکو، با داوری زینب قربانی به پایان رسید

دومین دوره انیما فیلم باکو، با داوری زینب قربانی به پایان رسید لینک : https://ardabilvas.ir/?p=933 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆

دومین دوره انیما فیلم باکو، با داوری زینب قربانی به پایان رسید

دومین دوره انیما فیلم باکو، با داوری زینب قربانی به پایان رسید | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل دومین جشنواره بین المللی انیما فیلم باکو آذربایجان ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۸ اکتبر همراه با نگاهی به انیمیشن های جمهوری چک شروع به کار کرد و در تاریخ ۲۱ اکتبر با معرفی برگزیدگان به کارخود پایان داد. همزمان به مناسبت پنجاهمین سالگرد انیمیشن آذربایجان ، پس از مراسم ۳ روزه در خانه سینما اتحادیه سینماگران آذربایجان برگزار شد.

بخش بهترین انیمیشن کوتاه (حداکثر ۲۰ دقیقه)
از مجموع ۱۹۷اثر ارسال شده کمیته انتخاب ۲۷ انیمیشن را در بخش مسابقه معرفی کردند که از ایران داور نجفی با انیمیشن تانی در این فهرست قرار داشت.

بخش انیمیشن برای کودکان حداکثر ۱۰ دقیقه
از مجموع ۶۶ اثر ارسال شده کمیته انتخاب ۱۶ اثر انیمیشن را در بخش مسابقه معرفی کردند.

بخش بهترین فیلمنامه کوتاه انیمیشن
ازمجموع ۱۳ فیلمنامه ارسالی، کمیته انتخاب ۱۱فیلمنامه را برای این مسابقه معرفی کردند که از ایران امیر رویینی با فیلمنامه فریز ، بابک شهیدی با فیلمنامه های مسیر و مانکن، محمدرضا زارع و رعنا واعظی با فیلمنامه اَسَن و نجلا نوشیروانی با فیلمنامه های خشم و خون و فصل دوم در این بخش حضور یافتند.
https://www.animafilm.az/en/news/participants

*همچنین در این جشنواره زینب قربانی فریاد به عنوان داور در بخش فیلمنامه حضور داشت لازم به ذکر است زینب قربانی فریاد در دوره اول جشنواره موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه شده بود.

جشنواره بین المللی انیمیشن در باکو برگزار شد
جشنواره ارائه شده با شعار “نگاهی جدید به سنت و توسعه” با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از ۵۰ کشور مختلف و فقط ۵۴ نفر از آنها در این رقابت شرکت کردند. کمیسیون انتخاب ۱۹۷ فیلم از “بهترین انیمیشن فیلم کوتاه” (حداکثر ۲۰ دقیقه) ، ۶۶ بهترین فیلم کوتاه انیمیشن برای کودکان (حداکثر ۱۰ دقیقه) و ۱۳ سناریو “بهترین فیلمنامه اصلی فیلم کوتاه” را انتخاب کرده است. فیلم ها و اسکریپت های ارائه شده توسط هیئت داوران بین المللی و هیئت داوران کودکان برندگان را تعیین کرده اند:

  1. بهترین فیلم انیمیشن کوتاه فیلم کوتاه – مایدن (جمهوری چک) – اسکار دانشجوی آکادمی فیلم برنده جایزه اسکار.
  2. بهترین فیلم متحرک – Papito (ایالات متحده آمریکا)
  3. بهترین فیلمنامه فیلمنامه – Asan (جمهوری اسلامی ایران)
    ۴- جایزه مخاطبان به فیلم “مادر صعود روی درخت” (۱۹۸۶) به فیرمانگیز گوربانووا تعلق گرفت.
    رشید آگامالیف بنیانگذار دومین جشنواره بین المللی انیمیشن Animafilm است که از ۱۸ تا ۲۰ اکتبر برگزار می شود. کمیته انتخاب فیلم های انیمیشن راشدید آگامالیف ، نازرین علیزاده (جمهوری آذربایجان) ، لیز منصرسا (فرانسه) ، وجتش بوسه (جمهوری چک) ، پیوتر فیکنر (لهستان) و ایلینیا کوتاردو (ایتالیا) بودند.

Visits: 12

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا