اخباراخبار هنرمنداناخبار و نتایج جشنواره‌ها

آخربین در لیست مرحله اول دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

آخربین در لیست مرحله اول دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران | شانزده هنرمند به مرحله دوم داوری دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران راه یافتند که در این اسامی نام هنرمند توانمند اردبیل، «بهنام آخربین» نیز دیده می‌شود.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از هنرآنلاین، جلسه هیات انتخاب و داوری مرحله نخست دهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، شنبه ۶ دی ماه در محل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد. در این جلسه هیات انتخاب و داوری جلسه متشکل از عباس اکبری، نرگس حریریان، شهریار رضایی، روح الله شمسی زاده، مجید حقیقی، یوشین اوگاتا (حضور آنلاین ) حضور داشتند.

بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری و مفاد فراخوان، انتخاب آثار در دو مرحله صورت می‌گیرد؛ مرحله اول بر اساس طرح پیشنهادی و رزومه هنرمند است که در این مرحله تعداد ۸۷ هنرمند ایرانی با ۱۶۵ اثر حضور یافتند. بر اساس اعلام فراخوان، از این تعداد ۲۵ اثر  میتوانستند به مرحله دوم و ساخت ماکت راه یابند، اما هیات انتخاب آثار پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی و رزومه هنرمندان،۱۶ هنرمند را برای حضور در مرحله دوم انتخاب و معرفی کرد. هنرمندان منتخب مرحله اول باید مدل اثر خود را با متریال اصلی از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ در ساعات اداری برای داوری نهایی به دبیرخانه سمپوزیم واقع در عمارت عین الدواله ارایه کنند.

بیانیه هیات انتخاب دهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران به این شرح است:
«بر اساس تصمیمات شورای سیاست گذاری، انتخاب آثار دهمین دوره، در دو مرحله صورت می گیرد. شورای انتخاب با بررسی آثار، طرح های پیشنهادی و روزومه هنرمندان در نهایت از میان ۱۶۵ اثر رسیده از ۸۷ هنرمند ایرانی، تعداد ۱۶ اثر را در مرحله اول انتخاب نمود، هنرمندان منتخب بر اساس شرایط ذکر شده در فراخوان نسبت به ارسال ماکت نهایی برای اجرا در تاریخ مقرر با متریال اصلی اقدام می نمایند و انتخاب نهایی از بین آثار رسیده در مرحله دوم صورت خواهد گرفت.

هیات انتخاب با بررسی آثار رسیده و با توجه به مولفه‌های مدنظر در این دوره؛ همچون توجه به سایت و مکان محور بودن آثار، قابلیت‌های ارتباط با محیط و مخاطب، چیدمان، گسترش در فضا، مکان، ویژگی و قابلیت‌های منظر و همچنین توانایی هنرمند در استفاده از امکان بوجود آمده در این دوره ( استفاده از متریال جانبی آهن) به بررسی آثار پرداخت.

هر چند در کلیت آثار پیشنهادی، همچنان مولفه های فرمی بخصوص جنبه های هندسی در اولویت پیشنهادی  شرکت کنندگان و آثار ارسالی قرار داشت و علی رغم تاکید شورای سیاست گذاری،  انگاره های تثبیت شده سمپوزیوم ها، بخصوص در دوره های برگزار شده ادوار سمپوزیوم مجسمه سازی تهران، همچنان به عنوان نگاه غالب در آثار مطرح است؛ بنابراین هیات انتخاب با درنظر گرفتن شرایط موجود و با دسته بندی آثار ارسالی، به نوعی سعی در ایجاد ارکستراسیون و هماهنگی در آثار انتخابی نمود و با انتخاب نمونه آثار موفق در ایده پردازی و قابلیت های فنی اجرا در هر گروه ( ژانر)، امکان فرصت مطالعه دقیق‌تر و ارایه ماکت نهایی را در مرحله دوم برای منتخبین فراهم ساخت.

شورای انتخاب بر این اعتقاد است؛ در دهمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی تهران لزوم توجه به امرکیفی و نگاه حساس‌تر نسبت به آن ضروری است لذا با اینکه امکان انتخاب ۲۵ اثر برای مرحله اول وجود داشت اما بدلیل توجه به مولفه‌های کیفی، ۱۶ اثر در این مرحله انتخاب گردید. قطعا علی رغم اینکه در فراخوان به انتخاب ۱۰ هنرمند در مرحله دوم برای اجرا تاکید شده است، اما همچنان مقوله کیفیت و توان اجرایی اثر در انتخاب نهایی دخیل خواهد بود.»

برگزیدگان مرحله اول سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران :

احسان گرمسیری، بهمن چگینی، بهنام آخربین، حمزه حیدری فر، حمید محمد حسین، سحر خلجی، سروش صناعی فرید، سمیه دهقان، علی خطایی ایلخچی، عنایت صحرایی، محمد جواد جعفری، مصطفی محسنی، میلاد نبی زاده، هامون نظیری؛ اکبر صافی و احسان طوسی.

بیشتر بخوانید :
بخش دانشجویی دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تمدید شد

آخربین در لیست مرحله اول دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران لینک : https://ardabilvas.ir/?p=8501 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
آخربین در لیست مرحله اول دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

Visits: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا