اخباراخبار هنرمنداناخبار هنری استانمصاحبه هنرمندان

بهمن حیدری : با مرکب عشق کتابت کردم

بهمن حیدری : با مرکب عشق کتابت کردم لینک : https://ardabilvas.ir/?p=8994ش 👇  سایت : ardabilvas.ir  اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS  کانال : t.me/ArdabilVAS  👆

بهمن حیدری : با مرکب عشق کتابت کردم | بهمن حیدری از خوشنویسان توانمند استان اردبیل و عضو انجمن خوشنویسان ایران اثری را خلق کرده که به گفته خود با مرکب عش کتابت کرده است و حال غیر قابل وصفی در هنگام خلق اثر داشته است. وی که اخیرا در نمایشگاه گروهی خوشنویسی و نگارگری هنرمندان اردبیل با عنوان صریر سبلان حضور داشت، از اثر کتابت خود نیز در مراسمی با حضور مسئولین رونمایی کرد.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل بهمن حیدری عضو انجمن خوشنویسان ایران در مصاحبه خود به خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری تسنیم گفت: این اثر به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی خلق شد و هنگام خوشنویسی متن وصیت‌نامه، حس و حال غیرقابل وصفی داشتم؛ چراکه ایده و اندیشه سردار شهید سلیمانی روی من تأثیر زیادی گذاشت.

وی درباره خصوصیات فنی این اثر توضیح داد: این تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق و قلم دو دانگ کتابت شده است. وصیت‌نامه سردار مشتمل‌بر 28 صفحه بود و هر صفحه ۱۳ سطر داشت که من آن را در یک صفحه ۱۰۰ در ۷۰ گنجاندم و کار کتابت ۱۰ روز به طول انجامید.

وی با اشاره به قابلیت‌ و ظرفیت‌های زبان هنر تصریح کرد: زبان هنر می‌تواند محتوا را صریح، زیبا و دلنشین به تصویر بکشد. تصورم این است که اگر این اثر هنری در مقیاس گسترده منتشر شود و در اختیار همگان قرار گیرد، ثمربخشی مورد انتظار را به همراه خواهد داشت و عموم مردم می‌توانند از مفاهیم و محتویات غنی وصیت‌نامه سردار دل‌ها حض و بهره مضاعفی ببرند. وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی را با مرکب عشق خوشنویسی کردم و این کمترین کاری بود که می‌توانستم در برابر رشادت‌های سردار بزرگ ایران اسلامی انجام دهم.

وی با اشاره به محتوای وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: به زعم من محتوا و جانمایه وصیت سردار این است که در امر وحدت، حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و همچنین حفظ آرمان نظام اسلامی، همدل و همگام باشیم‌.

حیدری در پایان با اشاره به محدودیت‌های هنرمندان شهرستانی گفت: عدم دسترسی هنرمندان شهرستانی به امکانات حرفه‌ای، مهم‌ترین مشکل آنها است. ما با کمترین امکانات کارهایمان را انجام می‌دهیم و امیدوارم در آینده نزدیک هنرمندان شهرستانی نیز از امکانات لازم و کافی برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، وصیت‌نامه خوشنویسی‌شده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مورد رونمایی قرار گرفت. این وصیت‌نامه از سوی هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل تذهیب شده و قرار است به عنوان هدیه‌ای از طرف هنرمندان استان اردبیل به خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهدا شود.

Visits: 91

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا