فراخوانفراخوان گرافیک

فراخوان پوستر هفته بین‌المللی آگاهی کمپوست (ICAW) 2023

فراخوان پوستر هفته بین‌المللی آگاهی کمپوست (ICAW) 2023 | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
۰۰
Day
۰۰
Hour
۰۰
Minute
۰۰
Second

فراخوان پوستر هفته بین‌المللی آگاهی کمپوست (ICAW) 2023 | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل هفته بین المللی آگاهی از کمپوست (ICAW) International Compost Awareness Week بزرگترین و جامع ترین طرح آموزشی در صنعت کمپوست است. این جشن هر ساله در اولین هفته ماه می برگزار می شود. هدف ICAW افزایش آگاهی عمومی در مورد اینکه چرا همه ما باید بازیافت مواد آلی خود را کمپوست کنیم و از کمپوست استفاده کنیم، است.

گرسنگی، موضوعی است که متأسفانه کشورهای مختلفی درگیر آن هستند و مهمترین دلیل برای انتخاب موضوع فراخون به حساب می‌آید.

یکی از ابتکارات اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDG)، پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهبود یافته و ترویج کشاورزی پایدار است. به عنوان بخشی از بحث جهانی کمیته ICAW با شرکای بین‌المللی خود در سراسر جهان، ما به یک زبان صحبت می‌کردیم و همه می‌خواستیم یک موضوع واحد را ترویج کنیم – یک موضوع مهم برای هر کشور را همسو کنیم و در عین حال بر کار خود با کمپوست تأکید کنیم.

این برنامه شامل مسابقات پوستر و ویدئو در پاییز می‌باشد.

دسته بندی :

پوستر (بالای ۱۴ سال)
ویدئو (۱۰ الی ۱۳ سال)

موضوع :

پوستر : برای خاک سالم‌تر، غذای سالم‌تر… کمپوست
ویدئو در پاییز

شرح موضوع :

حقایق کلیدی در مورد بازیافت مواد آلی و استفاده از کمپوست وجود دارد که نشان می دهد چرا ICAW یک برنامه آگاه سازی مهم است:

موضوع انتخاب شده در سال ۲۰۲۳ به بهترین وجه هدف تمرکز بر اینکه چگونه کمپوست می تواند نقشی در کمک به تغذیه جهان داشته باشد، با سالم تر کردن خاک ما که غذای سالم تری تولید می کند، منعکس می‌کند.

کمپوست چگونه کمک می کند؟ با بازیافت مواد آلی به کمپوست و استفاده از آن در زمین‌های کشاورزی خود، خاک‌های سالمی ایجاد می‌کنیم که مواد غذایی سالم‌تر و عملکرد بالاتری تولید می‌کنند. همچنین نیاز به کود و آفت کش ها را کاهش می دهد، کیفیت آب را بهبود می بخشد و آب را حفظ می کند و همچنین کربن را در خاک ذخیره می کند – به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک می کند. کمپوست نه تنها به محیط زیست کمک می کند، بلکه به کاهش کمبود مواد غذایی در سراسر جهان کمک می کند. برای خاک سالم تر، غذای سالم تر … کمپوست!

هنگام بازیافت مواد آلی، استفاده از فضای دفن زباله و سوزاندن را می توان حداقل یک سوم کاهش داد. توجه متمرکز به بازیافت پسماندهای آلی برای دستیابی به نرخ های انحراف زباله بسیار کلیدی است.
متان، گلخانه ای بیست و پنج برابر قویتر از دی اکسید کربن، می تواند به طور قابل توجهی از طریق بازیافت مواد آلی به جای دفن زباله کاهش یابد.

سلامت و بهره وری‌خاک به مواد آلی – جوهر کمپوست – برای تأمین تنوع بیولوژیکی در خاک وابسته است تا مواد را به مواد مغذی در دسترس گیاه تبدیل کنند و خاک را به خوبی هوادهی کنند. مزایای دیگر شامل کاهش نیاز به استفاده از آفت‌کش‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از خاک و سایر بیماری‌های گیاهی است.

کمپوست نقش قابل توجهی به کاهش تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد. بازگشت کمپوست به خاک به عنوان یک «بانک کربن» عمل می کند و به ذخیره کربن کمک می کند و در نتیجه آن را از جو حذف می کند.
کمپوست یک مزیت بزرگ هم برای حفظ آب و هم برای کیفیت است.

هنگامی که در پروژه های کیفیت آب استفاده می شود، کمپوست آلاینده ها را به مواد آلی متصل می‌کند و از ورود آنها به دریاچه‌ها، تالاب‌ها، نهرها و رودخانه‌های ما جلوگیری می‌کند. فرسایش خاک کاهش می‌یابد و ظرفیت نگهداری آب از طریق تقویت ساختار خاک توسط کمپوست بهبود می یابد و ذرات خاک را به یکدیگر متصل می کند.

مقرارت مسابقه :

  • هر هنرمند تنها می تواند یک اثر ارسال کند.
  • برنده اوایل دسامبر اعلام می شود.
  • شرکت در این رقابت برای تمامی علاقه مندان بالای ۱۴ سال آزاد است.
  • شرکت در این رویداد هزینه‌ای ندارد

جوایز :

برنده ۵۰۰ دلار دریافت خواهد کرد.

زمانبندی :

۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آبان ۱۴۰۱)

سایت :

  • برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی فراخوان مراجعه کنید.
  • ایمیل : Beth Simone، bethsimone@compostfoundation.org
فراخوان پوستر هفته بین‌المللی آگاهی کمپوست (ICAW) 2023 | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
فراخوان پوستر هفته بین‌المللی آگاهی کمپوست (ICAW) 2023 | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

Visits: 10

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا