اخباراطلاع رسانیحجم و مجسمهنقاشی

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت لینک : https://ardabilvas.ir/?p=1200 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆
ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت |‌ مجسمه‌ساز و نقاش قدیمی و نام‌آشنای کشورمان ـ ساعاتی پیش به علت کهولت سن در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت |‌ به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از هنر‌آنلاین هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز، ابراهیم معمارزاده طهرانی، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. فرزند این هنرمند در گفت‌وگویی با بیان این موضوع گفت: پیش از ظهر دیروز ۲ آذرماه، پدرم بر اثر ایست قلبی درگذشت. ایشان متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۱۱ بود و تا پیش از این اتفاق، حال عمومی او خوب بود.

معمارزاده فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق‌لیسانس مجسمه‌سازی از دانشگاه بروکسل بلژیک بود. او دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و سابقه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه الزهرا، دانشگاه سوره تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز، نیشابور و اصفهان را در سوابق خود داشت و نمایشگاه متعددی در ایران و اروپا برگزار کرد.

اردیبهشت امسال نمایشگاهی از آثار این هنرمند با نام “روشنای بزرگان” که ویژه هنرمندان پیشکسوت و کهنسال است توسط انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان برگزار شده بود.

مراسم بدرقه پیکر این هنرمند دوشنبه ۴ آذرماه از خانه هنرمندان انجام شده و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

آثار هنرمند :

Visits: 26

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا