اخباراخبار نمایشگاهاخبار هنرمندان

اعطای جایزه مردمی در سوگواره هنر عاشورایی

اعطای جایزه مردمی در سوگواره هنر عاشورایی  |  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
اعطای جایزه مردمی در سوگواره هنر عاشورایی

اعطای جایزه مردمی در سوگواره هنر عاشورایی | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل سوگواره هنر عاشورایی چندی پیش راه‌یافتگان بخش نمایشگاه را معرفی و آثار را جهت بازدید عموم در نمایشگاه‌های مختلف ارائه کرده است. اما امسال با دوره‌های قبل تفاوت‌هایی دارد که آنرا می‌توان در اختصاص جایزه مردمی با انتخاب بازدید‌کنندگان دانست.

این جایزه به آثاری اعطاء می‌شود که در نظرسنجی مردمی، در هریک از بخش‌های چهارگانه بیشترین آراء را به دست آورده‌اند. به سه نفر از شرکت کنندگان در انتخاب مردمی ، به قید قرعه، جایزه کمک هزینه سفر به کربلا اهداء می‌شود.

لازم به ذکر است که در دوره سیزدهم سوگواره هنر عاشورایی آثار آقای مهران رجبعلیزاده در بخش پوستر، و خانم شیرین مرزبان در بخش تصویرسازی از استان اردبیل به نمایشگاه راه‌یافته است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک نمایشگاه مجازی به این دو عزیز و سایر آثار راه‌یافته رأی داده و در داوری بخش «جایزه مردمی» شرکت کنند.

ازدید مجازی از نمایشگاه

به گزارش روابط عمومی سپهر سوره هنر ، آثار برگزیده سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی از چهارم مهرماه درسه نمایشگاه در حوزه هنری انقلاب اسلامی و صحن‌های متبرک سه امامزاده در استان های تهران و البرز به نمایش گذاشته شده‌اند اما علاقمندان به هنرهای تجسمی که امکان بازدید حضوری از نمایشگاه های آثار برگزیده این دوره از سوگواره را ندارند می توانند از نمایشگاه مجازی آثار بازدید کنند.

برای بازدید از این نمایشگاه مجازی، علاقمندان می توانند وارد سایت نمایشگاه به آدرس Hozehonari.ir/ashoora شده و از آثار بازدید کنند.

شرکت در داوری مردمی

نمایشگاه در چهار بخش، پوستر، تصویرسازی، نقاشی خط و عکس برگزار شده که بازدید کنندگان می‌توانند بعد از ورود به سایت نمایشگاه مجازی،در هر بخش به آثاری که به نظر آنها ، آثار برتر نمایشگاه محسوب می‌شوند رای بدهند.

به سه نفر از بازدیدکنندگانی که در نظرسنجی مردمی شرکت کرده و آثار برتر را معرفی کنند، به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلا ، هدیه داده می‌شود و به خالقان آثار برتر در هر بخش نیز جایزه برترین اثر «انتخاب مردمی» اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید :
اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی

آثار برگزیده از بین ۲۰۰۰ اثر «سوگواره هنر عاشورایی»، باسابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در عرصه هنرهای تجسمی است که هر ساله از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع حماسه بزرگ عاشورا برگزار می‌شود و هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این سوگواره ارسال کنند و پس از بررسی آثار توسط اساتید معتبرِ هر کدام از بخش‌ها، برترین آثار، معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

آثار راه‌یافته به سیزدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی از میان ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی، توسط ۱۲ تن از اساتید برجسته کشور انتخاب شده‌اند.

Visits: 7

منبع
دبیرخانه جشنواره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا