فراخوانفراخوان خوشنویسی

فراخوان دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا»

فراخوان دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا»  |  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

فراخوان دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا» | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی،ارسیکا ،دوازدهمین دوره مسابقات خوشنویسی خود را ویژه بزرگداشت، مصطفی راقم افندی ،خوشنویس شهیر دوره عثمانی برگزار خواهد کرد .

(آرسیکااستانبول) که یکی از بخش‌های زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC) است و هنرمندان خوشنویس کشور می توانند برای شرکت در این مسابقه بین المللی از طریق پیوند الکترونیکی نسبت به ارسال دو اثر اقدام نمایند . 

مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی،ارسیکا هر سه سال یکبار به منظور حفظ و تداوم این هنر باستانی و موروثی و همچنین، تشویق خوشنویسان برای نوآوری در خطاطی طبق قوانین سنتی آن است که ماندگاری این هنر را تضمین و از آن محافظت می‌کند. 

علاوه بر این، این رقابت با توجه به رقابت پذیری ناشی از تعداد زیادی از خوشنویسان شرکت کننده در آن، یک عامل انگیزشی برای پیشرفت استعدادهای خود است . 

این مسابقه از زمان تاسیس ، از رهبری و شهرت برخوردار بوده است و همچنان شاهد مشارکت بسیار زیادی در هر نسخه و از سراسر جهان است که نشان دهنده جایگاه آن در میان خوشنویسان و متخصصان است. ارزش جوایز توزیع شده به خوشنویسان شرکت کننده ، که از سال ۱۹۸۶ ، تاریخ شروع اولین مسابقه ، تا سال یازدهم ، ۹۲۷ نفر بوده اند ، ۱،۰۲۷،۰۰۰ دلار است.

همچنین، از سوی مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (IRCICA، استانبول) جوایزی ارزنده نیز به نفرات برتر اهدا می‌شود. 

هنرمندان خوشنویس کشور می‌توانند در این برنامه بین‌المللی شرکت و از طریق لینک زیر اقدام به ارائه اثر نمایند

https://www.ircica.org/en/events/ircica-announces-the-12th-international-calligraphy-competition

فایل PDF فراخوان به زبان اصلی :

سایت فراخوان :

https://www.ircica.org/en

Visits: 33

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا