اخبارعکاسیفراخوان

پروژه ۲۴ ساعت عکاسی ۲۰۲۰ کلید خورد

پروژه ۲۴ ساعت عکاسی ۲۰۲۰ کلید خورد لینک : https://ardabilvas.ir/?p=3014 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆
پروژه ۲۴ ساعت عکاسی ۲۰۲۰ کلید خورد | پروژه ۲۴ ساعت برای سال ۲۰۲۰ با همکاری برخی از هنرمندان عکاسی و سینمای ایران کلید خورد.

پروژه ۲۴ ساعت عکاسی ۲۰۲۰ کلید خورد | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از ایسنا، فرهود نصیری، کیوریتور نمایشگاه‌های این پروژه، در این زمینه توضیح داده است که «امسال نیز همچون سال قبل، پس از برگزاری پروژه ۲۴ ساعت، تیم داوری خارجی و داخلی با هدف ایجاد تعامل فرهنگی بین ایران و جهان آثار منتخب را از بین تمامی عکس‌های ثبت شده در روز برگزاری جهانی پروژه، در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ (۳۰ مِی ۲۰۲۰) انتخاب خواهند کرد و آثار منتخب در دومین سال متوالی با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پروژه ۲۴ ساعت در ایران به نمایش گذاشته می‌شود.»

او درباره موضوع امسال نیز اظهار کرده است که «هر ساله در کنار موضوع اصلی پروژه که مستندسازی بشریت است، یک موضوع جانبی هم از طرف تیم پروژه اعلام می‌شود که بهتر است عکاسان در این خصوص نیز تصاویر خود را ثبت کنند. موضوع امسال کودکان کار است.»

نصیری درباره نحوه انتخاب آثار برتر نیز اینچنین عنوان می‌کند که «امسال در تیم داوری، محمدمهدی رحیمیان، علی قلمسیاه، ابراهیم عرب‌بیکی، سروش صحت و مجید برزگر، از اعضای تیم داوری داخلی و رنزو گرند، فلور لوپز، ناتالی سایاگو از اعضای تیم داوری خارجی هستند.»

او همچنین درباره زمانبندی پروژه در سال ۲۰۲۰ گفت: پروژه در روز ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ (۳۰ مِی ۲۰۲۰) به صورت جهانی برگزار می‌شود. داوری آثار نیز پس از ارسال آثار توسط شرکت‌کنندگان در سایت پروژه، در مرداد ۱۳۹۹ صورت می‌گیرد. در نهایت آثار برتر در قالب نمایشگاه بین‌المللی پروژه ۲۴ ساعت در تهران و در گالری تِم اوایل مهر ماه به معرض دید عموم گذاشته می‌شوند.

او یادآور شد: تاریخ کارگاه‌های انتقال تجربه و همچنین زمان دقیق برگزاری نمایشگاه به صورت اطلاعیه در زمان مقرر به اطلاع عموم می‌رسد.

پروژه ۲۴ ساعت یک پروژه عکاسی جهانی است که از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده و هر ساله در یک روز مشخص در کل دنیا برگزار می‌شود. این پروژه با هدف ایجاد تغییرات مثبت در جامعه به وسیله عکاسی و انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه و کمک به خیریه‌ها آغاز به کار کرد و امسال نهمین سال برگزاری آن است.

در سال اول ۶۵ عکاس از ۲۴ شهر و ۲۰ کشور در این پروژه شرکت داشتند و به مرور زمان به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده شد. بر این اساس در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۸۸۰ عکاس از ۸۲۶ شهر و ۱۰۰ کشور در این ماراتن عکاسی شرکت کردند.

عکاسانی که در سایت پروژه ثبت نام می‌کنند، موظف هستند در روز مشخص شده ۲۴ ساعت در سطح شهر خود عکاسی و هر ساعت یک عکس ثبت کنند و داستان مردم شهر خود را به تصویر بکشند، در نهایت ۲۴ ساعت، ۲۴ عکس.

در نهایت آثار منتخب در قالب چند نمایشگاه در کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته می‌شود و درآمد حاصل از فروش آثار به خیریه‌های تحت حمایت پروژه اختصاص می‌یابد.

Visits: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا