اخباراخبار هنرمنداناخبار هنری استان

رونمایی از المان شهری ۱۲ متری در اردبیل

رونمایی از المان شهری 12 متری در اردبیل  |  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

رونمایی از المان شهری ۱۲ متری در اردبیل | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل، المان شهری به ارتفاع ۱۲متر که حاصل تلاش بیش از یک سال دو هنرمند توانمند به نام‌ حافظ لوایی و نادر محمدی است، در اردبیل رونمایی خواهد شد.

موضوع اصلی المان شهری سردار سلیمانی است و توسط آقایان حافظ لوایی و نادر محمدی که از هنرمندان توانمند حجم و مجسمه‌ در استان اردبیل به شمار می‌آیند اجرا شده و ارتفاعی ۱۲ متری دارد که ۲ متر آن را پایه و ۱۰ متر متعلق به موضوع اصلی المان است. متریال مورد استفاده کامپوزیت بوده که با پتینه‌کاری جلوه خاصی به خود گرفته است.

حافظ لوایی در گفتگویی در خصوص اجرای آن گفت :

تقریبا یک سال اندی پیش فراخوانی برای ساخت المان شهری شهید سلیمانی منتشر شده بود. بنده ماکتی ساخته بودم و به شهرداری اردبیل ارسال کردم که مورد قبول واقع شد و قرار شد به ارتفاع ده متر اجرا شود. با همکاری آقای نادر محمدی و با کمک و راهنمائیهای استاد عزیزم علی لوایی توانستیم مدل را در جایگاهی که مد نظر بود نصب کنیم. زمان کافی جهت اجرا در اختیار نداشتیم و به شدت تحت فشار سفارش دهنده بودیم تا سریعترین زمان آماده شود، اما در نهایت توانستیم آن را اجرا و تحویل دهیم.

حافظ لوایی در خصوص مشخصات المان شهری افزود، این المان شهری ارتفاع کلی ۱۲ متری دارد که ۱۰ متر آن مربوط به سوژه اصلی است و ۲ متر آن را پایه مجسمه تشکیل می‌دهد. این المان با کامپوزیت و رنگ پتینه کار شده تا دوام استحکام لازم را داشته باشد.

این اثر روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳ در بزرگراه شهدا، میدان شاهد، روبروی ساختمان دادگستری رونمایی خواهد شد.

Visits: 69

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا