اخباراخبار هنرمندان

اثر استاد عبدالله محرمی در دوران قرنطینه

اثر استاد عبدالله محرمی در دوران قرنطینه لینک : https://ardabilvas.ir/?p=7023 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆

اثر استاد عبدالله محرمی در دوران قرنطینه | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل هنرمندان در دوران قرنطینه تجربه متفاوتی در دوران حرفه‌ای به دست آوردند. دورانی که ما را با ابعاد جدیدی از زندگی فردی و ماهیت زندگی اجتماعی آشنا کرد.

در دورانی که کسی حتی فکر تعطیلی در ابعاد محلی را هم پیش‌بینی نمی‌کرد، ناگهان مجبور به تجربه سکونی در سطح جهان شد. مجبور به یکجا نشینی و دور ماند از سر و صدایی شد که در دوران زندگی خود به پا کرده بود هرچند این اجبار و دور ماندن از جامعه باعث سکوت هنرمندان نشد.

هنرمندان در عرصه‌‌های مختلف مثل موسیقی، هنرهای تجسمی و تئاتر سعی کردند حضور خود را بیشتر به رخ جامعه بکشند و در دوران سختی، هویت، اهمیت و توانمندی‌های خود را بیش از پیش به منصه ظهور گذاشتند.

در این میان نباید از امکانات و نقش فضای مجازی که قبلا بیشتر به عنوان بازیچه و اتلاف وقت( در بهترین شرایط به عنوان اوقات فراقت) مطرح بود چشم پوشی کرد. جامعه هنری در این دوران به خوبی نشان داد که به راحتی می‌تواند در شرایط مختلف انعطاف‌پذیر باشد و با کمترین نقصی در ماهیت وچودی خود، نقش محوری در جامعه ایفا کند.

نقشی که سیاستمداران و مدیران ارشد کشور به خوبی آن را نادیده گرفته و خود را به نادانی زده‌اند و از هیچ فرصتی برای آسیب‌زندن به جامعه هنر دریغ نمی‌کنند.

در این میان هنرمدانی هم سعی کردند با تمرکز بر توانمندی خود آثاری را در دوران قرنطینه خلق کنند که شاید در حالت عادی مشغله‌ زیاد در دنیای مدرن مانع آن می‌شد. درست است که کرونا آسیب‌های زیادی به همه اقشار جامعه از جلمه قشر هنرمند وارد کرده است و ارتباطات را از حالت عادی به دنیای مجازی سوق داده، ولی به قول معروف هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد. فقط کافیست بدانیم در کجای کار هستیم و چه نقشی برای ایجاد تأثیر مثبت در جامعه برای ما مناسب است.

بیشتر بخوانید :

روایت عبدالله محرمی از روزگار قرنطینه

استاد عبدالله محرمی از جمله هنرمندانی هستند که در دوران قبل کرونا به خوبی نقش آفرینی کرده و توانسته‌اند هویت هنری و توانمندی خود را با ارائه آثار، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی (رایگان در اردبیل)، پرورش استعداد، داوری‌ها و نقد‌های اجتماعی و سیاسی، به جامعه اثبات کنند. چنانچه سوابق هنری و رزومه ایشان گویای این احوال است.

تحلیل رفتاری چنین هنرمندی در دوران بحران، سختی و هر شرایطی که عادی به حساب نمی‌آید، می‌تواند چراغ راه جامعه هنری باشد مخصوصا هنرمندانی که در زمینه نگارگری فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

معرفی و آثار استاد عبدالله محرمی

استاد محرمی در دوران پساکرونا نیز دست از تلاش برنداشته و سعی کردند با انتشار آثار در نمایشگاه‌های مجازی و خلق آثار فاخر در دوران پساکرونا، قرنطیه خانگی را سپری کنند. استاد محرمی که خود از شاگردان استاد زاویه به حساب‌ می‌آیند در دوران زندگی خود سختی‌ها و تلاطم‌های اجتماعی زیادی را تجربه کرده‌اند و به راحتی می‌توانند در شرایط سخت، تأثیر مثبت؛ از خود بر جای بگذارند. برای ایشان و همه هنرمندان که دراین دوران برای مردم کوشیدند تا فارغ از به دست آوردن مادیات، آگاهی را به جامعه تزریق کنند سپاسگزاریم.

در ادامه توجه شما را به اثری بسیار زیبا که توسط دستان پرتوان استاد عبدالله محرمی در دوران قرنطینه خلق شده، جلب می‌نماییم.

شرح اثر :

بر اساس شعری از سعدی شیرازی | خلق شده در دوران قرنطینه

به گلستان نروم تا تو در آغوش منی
بلبل ار روی تو بیند هوس گل نکند .

برای مشاهده آثار و بیوگرافی کامل استاد عبدالله محرمی اینجا کلیک کنید.

Visits: 46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا