فراخوانگرافیتیگرافیکنقاشی

فراخوان دیوارنگاری “ساماندهی بصری بزرگراه شهید صیاد شیرازی”

فراخوان دیوارنگاری "ساماندهی بصری بزرگراه شهید صیاد شیرازی" لینک : https://ardabilvas.ir/?p=1665 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆
فراخوان دیوارنگاری “ساماندهی بصری بزرگراه شهید صیاد شیرازی” | سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای مأموریت خود و کمک به رشد فرهنگ و هنر شهری در نظر دارد پروژه های متمرکز بزرگراهی را در جهت ساماندهی بصری محورهای اصلی سطح شهر اجرا نماید.

(فاز اول: حدفاصل میدان سپاه تا تقاطع پل سبلان)

فراخوان دیوارنگاری “ساماندهی بصری بزرگراه شهید صیاد شیرازی” | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، به همین منظور در گام اول، «ساماندهی بصری دیوارهای ساختمان های مشرف به بزرگراه صیاد شیرازی» در دستور کار قرار گرفته که به شرح زیر به اطلاع هنرمندان و فعالان هنرهای شهری می رسد.

رویکرد: تأمین طرح و اجرای آثار نقاشی دیواری، برای ساماندهی دیوارهای مشرف به بزرگراه است که دارای آثار نامطلوب و فرسوده است؛ به گونه ای که مانند یک گالری هنر، دارای انسجام بصری وتفکر هنرمندانه باشد.

برای دریافت تصاویر دیوارهای مدنظر اینجا کلیک کنید.

ویژگی ایده ها و طرح ها و سوابق هنرمند :

گام اول: (شرکت در فراخوان)

شورای هنری تصمیم دارد علاوه بر بررسی طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، سوابق هنری و همچنین تجربه‌های اجرایی هنرمند در حوزه هنرهای شهری و سایر حوزه هایِ هنری مرتبط را مورد بررسی قرار دهد و از میان آثار و ایده‌های اولیه، مجموعه‌ای از هنرمندان که قابلیت هماهنگی بیشتری برای این پروژه دارند را به عنوان منتخبین مرحله اول معرفی کند. لذا هنرمندان ملزم به ارائه‌ی موارد زیر برای این مرحله می‌باشند:

۱- طرح‌های پیشنهادی؛

طرح‌های پیشنهادی می‌توانند به صورت ایده اولیه به همراه توضیحات نوشتاری ارائه شوند و یا بر روی تصاویر ارائه شده از جداره‌ها جانمایی شوند. ایده‌ها می‌بایست مطابق فرم درخواستی ارائه شود.

برای دریافت فرم ارائه ایده و طرح کلیک کنید.

۲- سوابق و آثار هنرمند؛

سوابق و آثار هنر شهری و یا سایر حوزه‌های مرتبط (اعم از رزومه هنرمند و تصویر آثار پیشین) که می‌بایست مطابق فرم درخواستی ارائه شود

برای دریافت فرم ثبت نام و فرم ارائه نمونه آثار پیشین کلیک کنید.

ضرورت دارد ایده‌های پیشنهادی برای این فراخوان در راستای ساماندهی و گونه‌ای از یونیفرم‌سازی بصری ارائه شوند. بنابراین لازم است ایده‌ها و طرح های ارائه شده هنرمندان امکان و قابلیت توسعه و گسترش بر روی دیوارهای متنوع با متراژ بالا را دارا باشد.

گام دوم: (فعالیت گروهی و انسجام طراحی)

برگزاری جلسات گروهی و طراحی متناسب با جداره‌ها؛

پس از مرحله اول فراخوان و انتخاب هنرمندان، طراحی دیوارهای معین شده برای هر هنرمند، با هماهنگی سایر منتخبینِ مرحله اول آغاز می شود. لذا داشتن روحیه تعامل و قرار گرفتن در کار گروهی از ضروریات این پروژه خواهد بود.

– تم مورد نظر این فراخوان در این مرحله به هنرمندان اعلام می شود.

-زمان بندی حضور هنرمندان در جلسات گروهی، پس از داوری مرحله اول اعلام خواهد شد.

– عدم حضور در جلسات گروهی به منزله انصراف هنرمند از مراحل بعدی می باشد و ادامه حضور هنرمند کان لم یکن تلقی خواهد شد.

-بدیهی است طرح هایی که قابلیت هماهنگی با سایر آثار منتخب را نداشته باشند و یا هنرمندانی که قادر به انجام کار گروهی نباشند، طبق نظر شورای هنری از داوری مرحله دوم کنار گذاشته خواهند شد.

گام سوم: (داوری نهایی و معرفی آثار اجرایی):

انتخاب هنرمندان و آثار نهایی جهت اجرا؛

شورای هنری از میان طرح هایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند، در صورت دارا بودن ویژگی‌های هنری و هماهنگی با سایر طرح‌های منتخب، هنرمندان و آثار نهایی را انتخاب می کندو آثار نهایی پس از داوری مرحله دوم جهت اجرا معرفی خواهند شد.

ویژگی های دیواره های محورِ مد نظر:

– بیشترین میدان خوانش دیوارها متعلق به ناظرین سواره است.

– بخشی از دیواره‌ها توسط عوارض طبیعی پوشیده شده اند و در فصل های سبزِ سال قابل رویت نیستند. لذا می‌بایست هنرمندان به این مطلب توجه ویژه داشته باشند.

– بخشی از دیواره‌ها در یک امتداد بصری قرار دارند و بنابراین به صورت مشترک طراحی خواهند شد.

– دیواره‌های مزین به تصاویر شهدا که عموماً در حدفاصل تقاطع سبلان تا خیابان پلیس قرار دارند بدون تغییر در مضمون آثار موجود و به صلاحدید شورای هنری با طرح‌های جدید جایگزین می‌شوند.

– در این فاز، صرفا ساماندهی دیوارهای ساختمان های مشرف به بزرگراه، موردنظر است و جداره های بدنه ی بزرگراه مد نظر این فراخوان نیست.

– مرحله کسب رضایت از مالکین به صورت کتبی توسط همکاران پروژه انجام شده است.

شرایط عمومی فراخوان:

۱- تکنیک اجرایی، رنگ است.

۲- بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده شورای هنری اداره نقاشی دیواری است.

۳- طرح‌های ارسالی هنرمندان پس از داوری به هنرمندان عودت داده نخواهد شد .

۴- رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه کنندگان آنها می‌باشد.در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظرشورای هنرینقاشی دیواری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

۵- هنرمندانی که تمایل به اجرای طرح های خود نداشته باشند پس از مناسب سازی و جانمایی طرح های خود می توانند نسبت به واگذاری اجرای آنها به مدیریت نقاشی دیواری سازمان اقدام نمایند. در این صورت به تشخیص شورای هنری نقاشی دیواری حق الزحمه طراحی و جانمایی آن به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.

۶- تعداد طرح و ایده های پیشنهادیاز سوی هنرمندان برای این فراخوان حداکثر۵ اثر می باشد. این ایده ها می توانند به صورت ایده کلی، ایده طراحی شده و جانمایی شده روی دیوار و یا توضیحات نوشتاری و یا همه موارد مذکور باشند.

۷- تعداد آثار و سوابق تصویریبه همراه توضیحات پروژه انجام شده برای هر هنرمند حداکثر۱۰اثر خواهد بود.(پرینت مطابق با فرم طراحی شده.)

زمان و نحوه تحویل آثار:

  • زمان تحویل آثار به دبیرخانه روز دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ و سه شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۵ می باشد. پس از این ساعت هیچ اثری تحویل گرفته نخواهد شد.

الف) می بایست پرینت ها در قطعA۳در فرم ها با چیدمان خواسته شده، با کیفیت بالا از هر طرح ارایه شوند.

ب) لطفا فایلِ نمونه آثار قبلی و فایل طرح و ایده های پیشنهادی با فرمتjpgدر ابعادA۳با وضوحdpi۲۰۰ بر روی لوح فشرده ارایه شود.

  • ارائه پرینت فرم تکمیل شده ثبت نام با امضای هنرمند.

هیئت داوران:

شورای هنری نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهر تهران.

دبیرخانه:

پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، پلاک۱۷، عمارت عین الدوله

شماره های تماس: ۹۶۰۴۴۳۷۴- ۹۶۰۴۴۳۵۶ – ۹۶۰۴۴۳۷۵

نکات مهم:

-ارایه طرح در مرحله اول می تواند به صورت ایده کلی یا ایده نوشتاری یا طرح جانمایی شده و یا همه موارد باشد.

-طرح ها وسوابق هنرمند ضمیمه توضیحات اجرایی باشند.

– رعایت چهارچوب ارایه آثار و سوابق مطابق شیوه نامه خواسته شده الزامی است و در صورت عدم هماهنگی در ارایه، آثار از روند داوری کنار گذاشته خواهند شد.

-پذیرفته شدگان گام اول بیش از ظرفیت پیش بینی شده خواهند بود و بسته به نظر شورای هنری آثار نهایی در گام سوم معرفی خواهند شد.

-جلسه توجیهی در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۱۰/۰۲ ساعت۱۴ در محل سالن اجتماعات سازمان زیباسازی(طبقه اول) با حضور مدیر هنری، نماینده شورای هنری و کارشناسان مربوطه برگزار خواهد شد. از هنرمندان محترم دعوت می شود در این جلسه حضور به هم رسانند.

– در صورت هر گونه ابهام یا پرسش، هنرمندان محترم می توانند تا روز ۱۳۹۸/۹/۲۹ با آدرس اینترنتی sayadshirazimural@gmail.com مکاتبه داشته باشند. سوالات در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد.

Visits: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا