اخبار نمایشگاهنمایشگاه مجازینمایشگاه‌های در حال اجرا

نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست »

نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست »  |  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست » | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل، با فرارسیدن روز جهانی گرافیک، انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل با همراهی و حمایت هنرمندان و طراحان گرافیک استان نمایشگاه مجازی یک در یک را با شعار «تو را به دیده خلاقم آرزوست» را برگزار می‌کند.

نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست » | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست » | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست » | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی
نمایشگاه مجازی یک در یک به مناسبت هفته گرافیک « تو را به دیده خلاقم آرزوست » | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

بیانیه نمایشگاه یک در یک

هویت مسئله‌ای است که همه ما از بدو تولد به دنبال آن هستیم، شاید این مسئله ذاتی نباشد و در طول زمان برای انسان مفهوم پیدا کند، اما وجود آن را از اولین روزهای آغاز زندگی؛ چه در طول عمر و چه در شروع هر دوره‌ای از زندگی در وجود خود احساس می‌کنیم.

هنر نیز انسان را دوباره به زندگی وارد می‌کند و انگار که تولدی رخ داده باشد، انسان را به سمت هویت یکتای خود سوق می‌دهد. در این وادی کسانی نام هنرمند را به یدک خواهند کشید که هویتی مستقل، امضائی منحصر به‌فرد و حرفی برای گفتن داشته باشند. هرچند که همه ما مثل نوزاد تازه متولد شده از ابتدایی‌ترین نیازها و آموزشها شروع می‌کنیم اما نتیجه زندگی هنری هر فرد به نحوه تعامل وی با مشکلات و سختی‌ها، استعداد‌ها و کسب مهارت‌ها بستگی دارد.

هنر یک زندگی است، زندگی که در بلوغ رخ می‌دهد ولی با نوزادی شروع می‌شود. زندگی که هرچه پیش می‌رود هویت مستقل هنرمند بیش از پیش حائز اهمیت می‌شود. هویت هنری هنرمند، تنها راه برای ماندگاری وی خواهد بود.

در نمایشگاه مجازی یک در یک سعی داریم تا هویت هنری یک طراح گرافیک را به جامعه و مخاطب نمایش دهیم تا تنها داشته یک هنرمند بعد از سالها تلاش و تحمل سختی به خوبی دیده شود.

این نمایشگاه حاصل تلاش استادان هنر، طراحان گرافیک، هنرمندان و هنرجوهایی است که در دوران زندگی هنری خود سعی داشتند با تعامل، کسب مهارت، تحمل سختی‌ها و قدم گذاشتن در مسیری ناهموار جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهند و آن را به تعالی برسانند حتی اگر خود قربانی این مسیر باشند.

هویت خود را پیدا کنند و جامعه را نیز به هویت برسانند. اتفاقی که در این دوران سخت اقتصادی، کمتر رخ داده و فداکاری کمتری در جامعه می‌بینیم. اما هنرمند همیشه به عنوان پیشرو سعی در ساختن جامعه‌ای دارد ساختارمند، متعالی و با هویت.

در این نمایشگاه شاهد آثاری هستیم که طراحان گرافیک در طول دوران حرفه‌ای خود خلق کرده‌اند و سعی در بالا رفتن سطح سواد بصری و سلیقه مخاطب و سفارش دهنده داشتند. بدیهی‌است که همه ما در دوران کاری خود آثاری خلق کرده‌ایم که بنا به دلایلی به نتیجه مطلوب نرسیده است اما با گسترش مهارت‌ها، کسب تجربه و تعامل بیشتر با محیط سخت بازار، آثاری حرفه‌ای و کم‌نقص به بار خواهد نشست.

این هدفی است که هر هنرمند مخصوصا طراحان گرافیک باید پیش گیرند. اما اگر در مسیر درست و حرفه‌ای قدرت مقابله نداشته باشد به یک فرد بی‌هویت و بی‌ریشه و بی‌امضاء تبدیل خواهد شد که نه تنها هیچ تفکر مستقلی ندارد، بلکه زبان هنری مشخصی را هم در خود نپرورانده است. این فرد در بلند مدت آسیب روحی بیشتری دچار خواهد شد، چرا که با از دست دادن زمان و توانایی به پوچی و بی‌هویتی خواهد رسید و روزگار سختی را تحمل خواهد کرد، حتی اگر حساب بانکی وی صفرهای بیشتری را در خود جای داده باشد.

اسامی هنرمندان حاضر در نمایشگاه یک در یک

بابک گرمچی، موسی رجبی اصل، خسرو حیدری، حجت‌‌اله عینی، حجت مجرد، حسین آزاد، مهران رجبعلیزاده، حسین پاشازاده، سیدسجاد خاتم‌نژاد، فریبرز اسمعیلی، سید‌مهدی موسوی، مصطفی شکیبا، باقر جعفری، بهمن طهماسبی‌پور، محمدرضا صدیق، سعید مجنون، احمد حاجی‌بابایی، لیلی سلیمی، زهرا صمدزاده، زهرا اصلانی، فاطمه مرادیان، هومن یاسینی، شراره میرجوادی، نوید طالبی، نوید اچکان، شادی حیدرپور، رضا رنجبر جلودار، رضا شفیعی، ساسان پویان، فاطمه فرجی، مهدی رسولی، کیان یوسفی ناهید، حامد زارع

 

آثار نمایشگاه مجازی یک در یک « تو را به دیده خلاقم آرزوست :

Visits: 106

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا