اخباراخبار نمایشگاهاخبار هنرمندان

دومین کارگاه هنری بوم در بوم با حضور استاد اکبر نیکانپور در کیش برگزار شد

دومین کارگاه هنری بوم در بوم با حضور استاد اکبر نیکانپور در کیش برگزار شد لینک : https://ardabilvas.ir/?p=8436 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆

دومین کارگاه هنری بوم در بوم با حضور استاد اکبر نیکانپور در کیش برگزار شد | نمایشگاه هنری بوم در بوم به مناسبت آیین سنتی شب یلدا با حضور هنرمندان برجسته کشور درکیش برگزار شد.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل؛ استاد اکبر نیکانپور از استادان برجسته نقاشی و تصویرسازی کشور به همراه ۳۲ هنرمند از سرتاسر کشور، در دومین رویداد هنری بوم در بوم که به مناسبت شب یلدا برگزار شد، حضور یافته خلق اثر کردند.

این رویداد که از ۲۸ آذر با برگزاری کارگاه هنری دو روزه در جزیره کیش برگزار شد و شامگاه یکشنبه ۳۰ آذر نمایشگاهی ازآثار ۳۲ هنرمند درگالری هنرهای معاصر کیش گشایش یافت.

نمایشگاه بوم در بوم تا ۳۰ دی ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند صبح ها ازساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

اکبر نیکان‌پور متولد ۱۳۳۵ اردبیل است. او فارغ التحصیل رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، لیسانس و کارشناسی ارشدتصویرسازی و دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) است. از جمله فعالیت های او می توان به تصویر‌سازی کتاب‌های کودکان و تصویرسازی برای مطبوعات کودک و نوجوان به مدت ۲۰ سال، طراحی وایلستراسیون  بیشتر از ۵٠ کتاب‌ برای کودکان، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به مدت ۱۰ سال، تدریس مقطع کارشناسی تصویرسازی و نقاشی دانشگاه‌ها به مدت ۱۰ سال، اشاره کرد.

او به عنوان تصویرگر برجسته خانه هنرمندان ایران درسال ۱۳۸۰ انتخاب و تقدیر گردید و دکترای افتخاری و نشان درجه ی یک هنری را وزارت ارشاد اسلامی درسال ۱۳۸۲ دریافت نمود.همچنین عضو هیات داوری چندین نمایشگاه تصویرگری کودکان و دانشجویان در سراس رکشور بوده است، شرکت در چندین سمینار تصویرگری در بلونیای ایتالیا و مصاحبه‌های متعدد از دیگر فعالیت‌های هنری نیکان‌پور هستند. او همچنین مشاور و مدیر هنری، داور چندین نمایشگاه داخلی و بین‌المللی، دارای چندین جایزه داخلی و جهانی و مولف کتاب‌های بسیاری در زمینه تصویرگری است. خوش فامی رنگ‌های اکولین، ویژگی‌های مشترک تصویری او در کتاب‌ها و مناسب برای کودکان پیش دبستانی است.

Visits: 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا