اخبار نمایشگاهاطلاع رسانینمایشگاه‌های در حال اجرا

حسین عباسی با نمایشگاه نگارگری جلوه نگار در دیار صفوی جلوه نمود

حسین عباسی با نمایشگاه نگارگری جلوه نگار در دیار صفوی جلوه نمود | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

حسین عباسی با نمایشگاه نگارگری جلوه نگار در دیار صفوی جلوه نمود | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل نمایشگاه جلوه نگار با ارائه آثار نگارگری حسین عباسی، نگاه مخاطبان را با شاهکارهای دوره صفوی آشنا کرد.

این نمایشگاه با نگاهی ویژه به دوره فاخر نگارگری صفوی و شاهکارهای نگارگری آن دوران که در «شاهنامه طهماسبی» جلوه‌گر می‌شود، با تلاش و اراده هشت‌ساله هنرمند توانای استان اردبیل آقای حسین عباسی باز‌آفرینی و ارائه می‌شود. لازم به ذکر است حسین عباسی ۲۰۰ صفحه از نگاره‌های این اثر باشکوه را باز آفرینی کرده که امروز ۶۰ نگاره آن در نمایش گذاشته شده است.

شاهنامه شاه طهماسب را در طول هشت سال و در قالب ۲۰۰ صفحه نگارگری بازآفرینی کرده‌ایم که در این نمایشگاه ۶۰ برگ از این آثار به نمایش گذاشته شده است.

آثار حاضر بازنمایی بخشی از کتاب شاهنامه طهماسبی است که در دوران پادشاهی شاه طهماسب اول در اوج هنر صفویان ساخته و پرداخته شده است. آقای عباسی در زمینه رنگ و کاغذ نیز با در نظر گرفتن سنت‌های رنگ‌سازی و کاغذ سازی ایران و توانمندی هنرمندان آن دوران دست به ساخت و تولید متریال مورد نظر کرده و آثار خود را علاوه بر نگاه محتوایی، از نظر ساختاری نیز به دوران خود نزدیک کرده است.

اطلاعات نمایشگاه :

عنوان نمایشگاه : نمایشگاه آثار نگارگری جلوه نگار
هنرمند : حسین عباسی
افتتاحیه : شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ / ساعت ۱۷
بازدید عموم : 28 مرداد الی ۱ شهریور‌ماه ۱۴۰۳ / ساعت ۱۰ الی ۱۸
مکان برگزاری : عالی‌قاپو ـ نگارخانه خطایی

حسین عباسی متولد اردبیل و دارای مدرک درجه ۱ استادی در زمینه مینیاتور مکتب تهران و از هنرمدان برجسته این دیار به شمار می‌رود، وی آثار برجسته‌ای در زمینه نگارگری خلق کرده که می‌توان به نگارگری شاهنامه فردوسی، خیام، هفت اورنگ جامی، داستان‌های قرآنی و … اشاره کرد.

انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برای این هنرمند توانا آرزوی موفقیت‌های بیشتر دارد.

بازدیدها: ۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا