اخباراخبار هنرمندانمعرفی کتاب و مجله

فیلم رونمایی از کتاب «ممیز/…» (با حضور استاد صداقت جباری کلخوران)

فیلم رونمایی از کتاب «ممیز/…» لینک : https://ardabilvas.ir/?p=9799 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆

فیلم رونمایی از کتاب «ممیز/…» در وبگاه فرهنگستان هنر به نمایش درآمد | به مناسبت هفته گرافیک، فیلم خوانش بخشی از مطالب کتاب توسط نویسندگان کتاب «ممیز/…» درباره‌ مرتضی ممیز، عضو جاوید فرهنگستان هنر، به کوشش گروه تاریخ شفاهی فرهنگستان هنر تهیه شده، در وبگاه این فرهنگستان به نمایش درآمد.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نق از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، یادنامه مرتضی ممیز در شهریور ماه سال گذشته در مراسم نکوداشت این هنرمند فقید، منتشر شد.

پدیدآورنده این کتاب، فرزاد ادیبی و ناشر آن انتشارات «بامداد نو» است. در این یادنامه مطالبی از اعضای فرهنگستان هنر هم همچون: مجید کیانی، غلامحسین امیرخانی، جلال شباهنگی و صداقت جباری به چشم می‌خورد.

همچنین از محمد صالح‌علا، غلامحسین نامی، محمدحسین حلیمی، فخرالدین فخرالدینی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، فرشید مثقالی و… نیز مطالبی خواندنی در باره زوایای شخصیت، کار و آثار مرتضی ممیز دیده می‌شود.

فرزاد ادیبی درباره گردآوری این کتاب عنوان کرد: «در این کتاب تلاش کردم که به بخش‌هایی از زندگی حرفه‌ای و خانوادگی استاد بپردازم که قبلا کمتر اشاره شده بود و یا اصلا در این‌‌باره صحبتی نشده بود. ابتدا تمامی کارها و فعالیت‌های ممیز را فهرست کردم و از سرآمدان این تخصص‌ها خواهش کردم که درباره شخصیت کاری جناب ممیز در آن تخصصی بنویسند.

مثلا در مورد نویسندگی او از «ضیاء موحد» مطلب گرفتم، درباره‌ ممیز نقاش از غلامحسین نامی نوشته‌ای را در کتاب آوردم و در مورد خلق و خوی او به‌عنوان همسر، با همسرشان گفت‌وگو کردم و در نهایت به گردآوری این کتاب منتهی شد.» وی در همین زمینه اضافه کرد: فیلمی نیز که حاوی روایت هنرمندان از استاد ممیز است و در راستای تدوین یادنامه استادم تهیه شده است، به مناسبت هفته گرافیک برای علاقه‌مندان در وبگاه فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است هرساله در ۲۷ آوریل به مناسبت روز جهانی گرافیک در بسیاری از کشورها مراسمی برگزار می‌شود و در چند ساله اخیر به دلیل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای متعدد با عنوان هفته گرافیک از آن یاد می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این فیلم‌ را اینجـا مشاهده کنند.

Visits: 23

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا