اخباراطلاع رسانی

روز جهانی گرافیک مبارک

روز جهانی گرافیک مبارک لینک : https://ardabilvas.ir/?p=9657 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
کارتون روز جهانی گرافیک ـ اثر سهراب خیری

روز جهانی گرافیک مبارک | روز جهانی گرافیک شاید تنها روزی باشد که یادی از زحمات طراحان هنرمند و زحمتکش کشورمان می شود، جامعه ای که سالهاست فقط در لیست تعرفه انجمن طراحان گرافیک ایران دستمزدشان بالا میرود و به زبان دیگر فقط روی کاغذ بابت طراحی مبالغ بالا میگیرند، اما متاسفانه در واقعیت سالهاست که به دلایل گوناگون این هنر و تخصص تبدیل به بازاری رقابتی وبه دور از ذوق و سلیقه گردیده است.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل این ایده توسط کیم پائولسن (که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ سمت معاونت مدیرعامل را داشته است)، برای گرامیداشت سالروز تاسیس ایکو-دی در ۲۷ آوریل ۱۹۶۳ پیشنهاد شده است. این روز از سال ۱۹۹۵ به عنوان روز جهانی گرافیک و از سال ۲۰۱۲ به عنوان روز جهانی طراحی ارتباطات بصری شناخته شده است.

روز جهانی طراحی (World Design Day, WDD) هر ساله در تاریخ بیست و هفتم آوریل برای طراحان گرافیک یک روز ویژه و گرامی است. این روز یک فرصت برای شناساندن ارزش‌های طراحی و تاثیرگذاری آن برای ایجاد تغییر در جهان و همینطور گرامی داشت تولد انجمن بین المللی طراحی ico-D است.

هدف WDD، به چالش کشیدن طراحان برای انعکاس عمیق رفاه مردم در محیط خودشان و یافتن راه حل‌های ابتکاری برای نیازهای خود با استفاده از طراحی به عنوان وسیله‌ای برای تنوع بخشیدن، از میان برداشتن مرزها و بهبود کیفیت زندگی است. مشارکت کنندگان در سراسر جهان در روز ۲۷ آوریل هر سال با یادآوری سالگرد تأسیس ico-D در ۲۷ آوریل ۱۹۶۳، دعوت به گردهمایی، خلاقیت و گذراندن لحظاتی ویژه طراحی با سازمان‌دهی رویدادها و ابتکارات جمعی می‌شوند.

«ما باور داریم که طراحی، دگرگون‌ شونده است و با دانستن این که کودکان امروزی، رهبران فردا خواهند بود، آگاهی بخشی زودهنگام در مورد طراحی به عنوان یک حوزه تخصصی کارساز خواهد بود.»

از سال ۱۹۹۵ طراحان سراسر دنیا گرد هم آمدند تا روز جهانی گرافیک را همانند گوناگونی جامعۀ جهانی ای که آیکوگرادا مصداق آن است، به اشکال مختلف جشن بگیرند. در این میان، ایکوگرادا اقدامات مختلفی را انجام داده تا همکاری و گفتگوی جهانی را ممکن ساخته و رسالت و بینش سازمانی مان را گسترش دهد.

روز جهانی بدون گرافیک! موضوع بزرگداشت سال ۱۹۹۸ «روز جهانی بدون گرافیک» طراحان، مشتریان، رسانه ها و عموم مردم را برآن داشت تا جهانی بدون ارتباطات گرافیکی را تصور کنند؛ و این یعنی آشفتگی خیابانی، مبهم بودن اجناس بسته بندی شده در فروشگاهها، سردرگمی در ایستگاههای راه آهن و فرودگاهها، و حذف روزنامه ها. طراحان از این تمرین ساده به عنوان راهی مؤثر برای نشان دادن اهمیت و نقش طراحی ارتباطات در زندگی روزمره استفاده کردند.

Visits: 8

از طريق
گالری آنلاینویرگول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا