مصاحبه هنرمندانهنرمندان استان اردبیل

کاریکاتوریست‌های اردبیلی محلی برای امرارمعاش ندارند

کاریکاتوریست‌های اردبیلی محلی برای امرارمعاش ندارند لینک : https://ardabilvas.ir/?p=9624 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
کاریکاتوریست‌های اردبیلی محلی برای امرارمعاش ندارند

کاریکاتوریست‌های اردبیلی محلی برای امرارمعاش ندارند | یک کاریکاتوریست اردبیلی گفت: کاریکاتوریست‌های استان اردبیل از جایی و ارگانی حمایت مالی نمی‌شوند.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل سهراب خیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من هنر کاریکاتور بخصوص در استان اردبیل نمی‌تواند محلی برای امرارمعاش و درآمد زدایی باشد.


وی با بیان اینکه روزنامه‌ها و نشریات از کاریکاتوریست‌ها و هنرجوهای با استعداد و آثار آنها استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: نشریات به‌جای استفاده از کاریکاتورهای اختصاصی، از کاریکاتور سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند تا از این طریق هزینه‌ای برای کاریکاتوریست‌ها پرداخت نکنند.


این کاریکاتوریست اردبیل با اشاره به وضعیت فعالیت کاریکاتوریست‌های این استان اضافه کرد: خودم به عنوان یک کاریکاتوریست به‌صورت انفرادی فعالیت کرده و فقط در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت می‌کنم.


خیری در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه وضعیت آموزش کاریکاتور در اردبیل به چه شکل است، ادامه داد: آموزش کاریکاتور به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی تعطیل شده است اما قبلاً در حوزه هنری کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شد که کارگاه‌های خوب و مؤثری بودند.


به گفته خیری، تعداد هنرجویان به خصوص در رشته کاریکاتور کاهش پیدا کرده است و شاید به همین دلیل باشد که حمایت‌ها از این هنر کم‌رنگ شده است.
  این کاریکاتوریست اردبیلی اضافه کرد: مردم دید مثبتی به هنر کاریکاتور دارند و می‌توانند با کاریکاتور ارتباط برقرار کنند.

Visits: 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا