اخباراخبار نمایشگاهاخبار هنرمنداناخبار و نتایج جشنواره‌ها

اسماءالحسنی با آثار هنرمندان اردبیلی افتتاح شد

پایگاه اطلاع رسانی هنری Art News لینک : https://ardabilvas.ir/?p=9573 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
اسماءالحسنی با آثار هنرمندان اردبیلی افتتاح شد

اسماءالحسنی با آثار هنرمندان اردبیلی افتتاح شد | هفدهمین دوره نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماءالحسنی چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل هفدهمین دوره نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری اسماءالحسنی، با تأخیر و متأثر از موج چهارم کرونا با حضور آثار طراحان گرافیک از اردبیل و سایر نقاط کشور کار خود را به صورت مجازی آغاز کرد. در این رویداد هنری آثار آقایان مهران رجبعلی‌زاده، سیدمهدی موسوی و محمدرضا قلی‌پور از استان اردبیل در بخش نمایشگاه اسماءالحسنی دیده می‌شود.

علی وزیریان به عنوان دبیر این نمایشگاه گفت :

این نمایشگاه ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت ۶۰ اثر توسط هیأت داوران جهت حضور در نمایشگاه انتخاب شد. یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل در این است که ما هر ساله در نمایشگاه بخشی به عنوان بخش جنبی داریم و معمولاً هم بخش جنبی مشخصاً اسماءالحسنی بود ولی برای مثال یک سال به آثار قدما می‌پرداختیم و هر سال کارهایی از این دست انجام می‌دادیم، اما امسال بخش جنبی نمایشگاه، اسماً حضرت فاطمه زهرا (س) است که بر اساس روایت‌ها و احادیثی هستند که اسماً ائمه، خود اسماءالحسنی هستند به همین دلیل کارهایی که امسال در نمایشگاه حاضر هستند با اسماً حضرت فاطمه زهرا طراحی و ساخته شده‌اند. هم‌چنین بخش جنبی ما معمولاً بخش غیررقابتی بود اما در این دوره بخش جنبی هم رقابتی شده است. یعنی در بخش جنبی ما آثار برگزیده‌ای داریم که نفرات اول و دوم و تقدیر دارد.

وزیریان درباره برگزاری نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران با توجه به همه‌گیری کرونا نیز گفت: ما هر سال در مراسم افتتاح نمایشگاه، مراسم اهدا جوایز داشتیم که در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران پیش از افتتاح نمایشگاه برگزار می‌شد. اما امسال متأسفانه به دلیل شیوع کرونا این مراسم در افتتاحیه برگزار نشد، اگر شرایط در هفته‌های آینده بهتر شود، ممکن است در پایان نمایشگاه مراسم اختتامیه را برای اهدا جوایز به برگزیدگان این دوره برگزار کنیم، اگر شرایط مساعد نبود هم مانند سال گذشته برگزیدگان این دوره را فقط اعلام می‌کنیم و جوایز را برای آنها ارسال می‌کنیم.

علی وزیریان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امسال هم مانند سال گذشته آثار حاضر در نمایشگاه به تدریج در صفحه اینستاگرام اسماالحسنی به نمایش درخواهد آمد و مخاطبان می‌توانند در بخش انتخاب بهترین اثر از دید مخاطبان در این دوره شرکت کنند.بیشتر بخوانید

بر اساس اعلام روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به گالری‌های ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند. علاقه‌مندان هم‌چنین می‌توانند در روزهای آینده با مراجعه به سایت خانه هنرمندان ایران به‌صورت آنلاین از این نمایشگاه بازدید کنند.

جزئیات چگونگی اهداء جوایز هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی

مجموع جوایز نقدی هفدهمین دوره نمایشگاه حروف نگاری پوستر اسماء الحسنی مبلغ ۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است که با انتخاب هیات داوران به شرح زیر به برگزیدگان تعلق می گیرد:

جوایز بخش اصلی نمایشگاه

جایزه بزرگ نمایشگاه: مبلغ هفتاد میلیون ریال و دیپلم افتخار
جایزه ویژۀ هیئت داوران: مبلغ چهل میلیون ریال و دیپلم افتخار
جایزه ویژۀ بخش جنبی: مبلغ سی میلیون ریال و دیپلم افتخار
اهدای ۵ تقدیرنامه و مبلغ پنجاه میلیون ریال به پنج طراح برگزیده نمایشگاه (هر هنرمند ده میلیون ریال) که از سوی هیئت داوران (در بخش اصلی) به منظور تشویق انتخاب می شوند.

جوایز بخش جنبی نمایشگاه

نفر اول : مبلغ پنجاه میلیون ریال و لوح تقدیر
نفر دوم : مبلغ چهل میلیون ریال و لوح تقدیر
نفر سوم : مبلغ سی میلون ریال و لوح تقدیر
اهدای مبلغ سی میلیون ریال به سه طراح برگزیده نمایشگاه (هر هنرمند ده میلیون ریال) بعلاوه تقدیرنامه

جایزه غیر نقدی بهترین اثر از نگاه مخاطب که از سوی کاربران فضای مجازی انتخاب می شود.

لازم به ذکر است که امسال برای اولین بار بخش جنبی بصورت رقابتی برگزار می شود و جوایز این بخش توسط حوزه هنری اهداء می شود . بخش جنبی هفدهمین نمایشگاه حروف نگاری اسماء الحسنی به طراحی پوستر با نام مبارک حضرت صدیقه کبری و اسماء منتخب ایشان اختصاص دارد که در روایات و زیارتنامه‌ها، بیشتراستفاده شده. برای اطلاع از قوانین و مقررات و چگونگی شرکت به فراخوان یا به صفحۀ اینستاگرام نمایشگاه به نشانی زیر مراجعه نمایید:
@asmaulhusna261

زمان برپایی نمایشگاه ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت۱۴۰۰می باشد

Visits: 6

منبع
خبرگزاری مهرروزرنگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا