اطلاع رسانینشست تخصصی

وبینار محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی برگزار می‌شود

وبینار محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی برگزار می‌شود لینک : https://ardabilvas.ir/?p=9161 👇  سایت : ardabilvas.ir  اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS  کانال : t.me/ArdabilVAS  👆

وبینار محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی برگزار می‌شود | «محمودخان ملک‌الشعرا (صبا)؛ از سنت تا نوگرایی» عنوان هم‌اندیشی مجازی‌ای است که معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر پژوهش کاخ‌موزه گلستان برگزار می‌کند.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، در این هم‌اندیشی برخط، ابتدا مسعود ناصری، مدیرکل امور هنری فرهنگستان هنر، با مقدمه‌ای درباره اهداف برگزاری این نشست سخن آغاز می‌کند، سپس سید مهدی حسینی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، درباره «محمودخان و مدرنیسم ایرانی» به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

در ادامه، میلاد جهانی‌سیاهرودی نیز مقاله‌اش را با عنوان «بررسی تحلیلی و تطبیقی دو پرده با عنوان تصحیح‌کننده و استنساخ از محمودخان ملک‌الشعرا، موجود در کاخ گلستان» ارائه می‌کند.

بخش میان‌برنامه این وبینار با پخش فیلم مصاحبه استاد محمود افتخاری، استاد حوزه هنرهای سنتی، ادامه می‌یابد.

این مصاحبه را گروه تاریخ شفاهی هنر فرهنگستان هنر تهیه کرده است.این نشست مجازی با سخنرانی سید عباس حسینی درباره «محمودخان صبا و امپرسیونیسم ایرانی» ادامه می‌یابد.

آخرین سخنرانی این هم‌اندیشی مجازی نیز به کامیار فاروقی اختصاص دارد که مربوط به معرفی کتابی است با عنوان محمودخان ملک‌الشعرا صبا کاشانی: پیشگام نقاشی نوین ایران.این وبینار سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ساعت ۱۵، از طریق لینکی که در وب‌گاه فرهنگستان هنر، به نشانی honar.ac.ir، قرار داده می‌شود قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین گالری مجازی‌ای از تصاویر نقاشی محمودخان ملک‌الشعرا (صبا) که در کاخ‌موزه گلستان محفوظ است، همزمان با برگزاری وبینار به نمایش گذاشته می‌شود و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در وب‌گاه فرهنگستان هنر قابل مشاهده خواهد بود.

سایت وبینار وبینار محمودخان ملک‌الشعرا؛ از سنت تا نوگرایی :

برای ورود به این نشست اینجـا کلیک کنید. 

پوستر این برنامه را اینجـا مشاهده کنید.

Visits: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا