اخباراخبار هنرمنداناخبار و نتایج جشنواره‌هامصاحبه هنرمندانهنرمندان استان اردبیل

صبرعلی لوائی: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مایه خرسندی است

صبرعلی لوائی: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مایه خرسندی است | یک هنرمند مجسمه‌ساز برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر در شرایط کنونی را یک اتفاق مثبت خواند و دراین‌باره گفت: به نظرم درهرصورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری همواره بهتر از لغو آن است.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از هنرآنلاین، صبرعلی لوائی از هنرمندان حاضر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر، ویژه دانشمندان، از ساخت سردیس مرحوم دکتر بابا مخیر، رئیس گروه علوم دامپزشکی و رئیس شاخه شیلات فرهنگستان علوم خبر داد و دراین‌باره گفت: از آنجایی که سمپوزیوم‌ها همواره زمان کوتاهی دارند و هنرمندان به لحاظ زمانی، دارای محدودیت‌هایی هستند، سعی کردم که در بدو امر به صورت فشرده کار تحقیق و پژوهش درباره این چهره علمی را انجام دهم.

او ادامه داد: در راستای شناخت بیشتر شخصیت و ابعاد مختلف رفتاری این چهره برجسته، من در بدو امر سعی کردم که با خانواده ایشان دیدار داشته باشم البته بخش دیگری از اطلاعات من، نیز از طریق فضای اینترنت تأمین شد.

این هنرمند، درباره شرایط برگزاری این دوره از سمپوزیوم، بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که کرونا برای تمام دنیا به وجود آورده است، برگزاری سمپوزیوم به شکل آنلاین یک انتخاب ناگزیر بود اما به نظرم برگزاری تا اینجا با مدیریت خوب و عالی پیش رفته است.

لوائی تصریح کرد: این نکته که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، باز هم توانستیم سمپوزیوم را به شکل مناسبی برگزار کنیم، بسیار مهم و مثبت است و نباید آن را نادیده بگیریم. اگرچه به خاطر برگزاری آنلاین این رویداد، هنرمندان امکان تعامل با یکدیگر و انتقال تجربه را از دست دادند اما به نظرم درهرصورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری همواره بهتر از لغو آن است.

درباره استاد لوایی بیشتر بخوانید :
مجسمه‌ساز اردبیلی در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران

او برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر را یک اتفاق خوب و قابل‌توجه خواند  و گفت: برای شخص من برگزاری این رویداد یک اتفاق خوب و عالی بود و بسیار از آن راضی هستم زیرا فکر می‌کنم در شرایط کرونا، همین رویداد فرهنگی توانست، جنبشی را برای هنرمندان ایجاد کند.

این هنرمند مجسمه‌ساز افزود: در این سمپوزیوم، به دلیل حواشی‌ دوره گذشته، تاکید و سخت‌گیری بیشتری بر شباهت اثر وجود داشت؛ بنابراین در بدو امر، هنرمندان باید ماکت اثر را برای هیئت انتخاب ارسال می‌کردند البته در اغلب دوره‌ها هنرمندان ماکت اثر نهایی خود را می‌ساختند اما در این دوره تاکید بیشتری بر ساخت ماکت با تمام جزئیات وجود داشت.

لوائی ادامه داد: بدیهی است که سخت‌گیری‌های انجام شده در شکل نهایی کارها تاثیر مثبتی به دنبال دارد اما من فکر می‌کنم که باید هم‌زمان با این سخت‌گیری‌ها، تدابیری نیز اندیشیده شود که بر اساس آن بتوانند رضایت هنرمندان را نیز تامین کنند و شاهد مشکلاتی مانند کمبود در تامین متریال نیز نباشیم.

این هنرمند، از نحوه برگزاری سمپوزیوم ابراز خرسندی کرد و افزود: با وجود تمام مباحث مطرح شده، من از برگزاری این سمپوزیوم خرسندم و از دست‌اندرکاران مجموعه تشکر می‌کنم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور ۲۱ هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

Visits: 18

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا