اطلاع رسانیدوره‌های آموزشی

تحلیل سبک هنری آثار فتح‌الله عباد به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

تحلیل سبک هنری آثار فتح‌الله عباد به مناسبت روز جهانی موزه‌ها لینک : https://ardabilvas.ir/?p=5830 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
تحلیل سبک هنری آثار فتح‌الله عباد به مناسبت روز جهانی موزه‌ها

تحلیل سبک هنری آثار فتح‌الله عباد به مناسبت روز جهانی موزه‌ها | به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی، نشست مجازی تحلیل سبک هنری مجموعه آثار استاد فتح‌الله عباد، در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مدیریت امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه با همکاری حفاظت ایکوم ایران و نشریه تندیس، همزمان با روز جهانی موزه‌ها، نشست مجازی تحلیل سبک هنری مجموعه آثار استاد فتح‌الله عباد و گزارش حفاظت و مرمت آنها را برگزار می‌کند.

این نشست مجازی، برای انجام فعالیت‌های پساکرونای موزه‌ها و با توجه به شعار جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰ با عنوان “موزه‌ها برای برابری: تنوع و فراگیری”، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ به‌ صورت مجازی از ساعت ۱۱ در صفحه اینستاگرام باغ موزه نگارستان به نشانی negarestanmuseum@ ، برگزار می‌شود.

این سلسله گفت‌وگو با رویکردهای گزارش حفاظت و مرمت تابلو نقاشی‌های استاد فتح‌الله عباد با سخنرانی آقای فتح‌الله نیازی، سرپرست کارگروه مرمت آثار این استاد؛ تحلیل و بررسی سبک هنری فتح‌الله عباد با سخنرانی آقای حسن حامدی‌، پژوهشگر و مدیرمسؤول مجله تندیس، همراه خواهد بود.

همچنین رونمایی برخط (آنلاین) از سه اثر این استاد با عنوان “سفیر ایران، فرخ خان امین‌الدوله، در دربار ناپلئون سوم” به همراه تحلیل این واقعه تاریخی و مروری بر زندگی فرخ خان امین‌الدوله با سخنرانی خانم زینب حقی‌مقدم، پژوهشگر و مدیر داخلی مجموعه باغ موزه نگارستان، از دیگر برنامه‌های این نشست است.

استاد فتح‌الله عباد دانش‌آموخته مدرسه صنایع مستظرفه و شاگرد استاد کمال‌الملک، دکتری رشته زیباشناسی هنری و دانشیار باستان‌شناسی دانشسرای عالی و دانشکده هنرهای زیبا و از استادان بنام دانشگاه تهران بود.

مرحوم استاد فتح‌الله عباد در طول عمر هنری خود خالق آثار ارزشمند و هنری بوده که کلیه این آثار و حتی منزل مسکونی وی توسط خواهرش، مرحوم بانو شریف عباد که خود از فرهنگیان خیر بوده‌اند به دانشگاه تهران اهدا شد.

بیش از ۳۰ تابلو نفیس از این هنرمند به پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران منتقل و برخی از آثار وی بعد از گذشت چند سال به مجموعه باغ‌موزه نگارستان برای مرمت، نگهداری و نمایش منتقل شده است. در همین راستا خیر نیک‌اندیش دانشگاه تهران، خانم نادره حاجیان، خواهرزاده استاد فتح‌الله عباد نیز در سال ۱۳۹۷ به‌ منظور شروع طرح مرمت آثار هنری کمک نقدی خود را به دانشگاه تهران اهدا کرد.

Visits: 11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا