اخباراخبار انجمناطلاع رسانی

اطلاعیه شماره ۱۴ ـ دو نمایشگاه و به روز رسانی

اطلاعیه شماره 14 ـ دو نمایشگاه و به روز رسانی لینک : https://ardabilvas.ir/?p=5127 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆
اطلاعیه شماره ۱۴ ـ دو نمایشگاه و به روز رسانی

اطلاعیه شماره ۱۴ ـ دو نمایشگاه و به روز رسانی | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل در روزهای اخیر شاهد یک اتفاق خوب و شاید غیرمنتظره بودیم. اتفاقی که ارزشهای والای انسانی قشر هنرمند، پتانسیل بالای هنرهای تجسمی استان و ارزشهای انجمن هنرهای تجسمی را به نمایش گذاشت.

در روزهایی که همه ما شرایط سختی را سپری می‌کنیم و به درک جدیدی از ناشناخته‌ای همچون بیماری همه‌گیر، قرنطینه،‌ مرگ انسان‌ها،‌ دوری و … را تجربه می‌کنیم، هنر شاید بهترین راه برای تحمل همه درد و رنج‌های این روزهای ما باشد. اما هنر نیاز به بستری برای ارتباط با مخاطب دارد. امکاناتی که هم هنرمند توان ارائه داشته باشد و هم جامعه توان دریافت.

فضای مجازی با همه مشکلات و ایراداتی که دارد در این روزهای کرونایی به خوبی توانست مزیت‌های خود را به همگان نشان دهد و جامعه را از انزوا دور نگه دارد. همه منتقدان با تمام نقد‌هایی که داشتند رو به این فضای دوسویه آورده و امکانات آن را برای ارتباط بهبود بخشیدند.

انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل نیز از غائله مستثنا نبود و توانست با وجود مشکلات مانند نبود مکان، نداشتن بودجه و عدم حمایت‌ مناسب از سوی ارگان‌های مربوطه و … تأثیر خود را در این جریان بگذارد و نقش کوچکی در پیشبرد اهداف جامعه داشته باشد.

هیأت مدیره انجمن که از حدود ۱۰ ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، از همان روزهای اول ایده و دیدگاه خود را به سمت فعالیت‌های استارتاپی سوق داده و نگرشی نو را در مدیریت انجمن پیش گرفته است. ایده‌هایی که هم توان درآمدزایی دارد و هم تسهیل کننده ارتباط مخاطب با هنرمند است. شناخت جامعه را از هنر بالا می‌برد و هزینه‌ها را برای انجمن، هنرمند و مخاطب کاهش می‌دهد.

در راستای این اهداف سایت انجمن را راه‌اندازی کردیم و با تمام کمی و کاستی‌هایی که وجود داشت بدون هیچ‌گونه حمایتی توانستیم از آن رونمایی کرده وبه بهره‌برداری برسانیم. به موازات آن صفحات مجازی مانند اینستاگرام، کانال تلگرام و گروه تلگرامی را گسترش دادیم تا برای پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم.

سایت و صفحات مجازی اولین قدم برای مسیر طولانی انجمن خواهد بود تا به اهداف اصلی خود برسیم.اهدافی مانند معرفی هنرمندان، ارزش‌آفرینی و ایجاد اعتبار، کاهش حاشیه، ایجاد بستری مناسب برای انتشار خبر و اطلاع‌رسانی، آموزش آنلاین، فروش آثار، گالری آنلاین، تبلیغات، کاهش هزینه، درآمدزایی و …. برسیم.

در این روزها که شرایط عادی در جامعه حکم فرما نیست، همچین بستری با این امکانات وسیع نعمتی بزرگ به حساب می‌آید که ارزش ایجاد آن با تمام سختی‌ها بالاتر از همه امکاناتی‌ست که می‌توانستند در اختیار ما بگذارند ولی افسوس …. .

نمایشگاه مجازی کرونایسم همه ارزش‌هایی را که در آن تردید وجود داشت زنده کرد، کرونائیسم با همت هنرمندان با ارزشی شکل گرفت که نشان دادند برای تشکلی که رنگ و بوی مردمی داشته باشد بیشتر از هر ارگان و سازمانی ارزش و اعتبار قائل هستند.

اعتماد جامعه هنری مسئولیت ما را بالاتر برد و افکار مارا بازتر از قبل کرد چرا که با توجه به وجود امکانات سایبری مناسب، بهتر می‌توانیم ایده‌پردازی کنیم و شرایطی برای همکاری بیشتر با هنرمندان را فراهم سازیم. در ادامه مسیر خود قصد داریم به این امکانات بیفزاییم و شرایط آموزش آنلاین و فروش آنلاین را نیز به سایت انجمن اضافه کنیم. نمایشگاه‌های بیشتری برگزار کنیم و ثبت نام اعضا را از طریق سایت انجام دهیم.

ثبت‌نام اعضای انجمن :

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سایت و فضای مجازی به اندازه فضای حقیقی ارزش و اعتبار دارد. اکنون که از امکانات فیزیکی محروم هستیم، ارزش این فضا برای ما صدچندان است.

همه هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن، بخش «ثبت نام اعضا» به صورت رسمی عضو انجمن شده و از امکانات و برنامه‌های انجمن بهره‌مند شوند.

نمایشگاه مجازی :

۱ ـ نماشگاه مجازی کرونائیسم برای ما تجربه با ارزشی بود، به همین دلیل کرونائیسم ۲ را برنامه‌ریزی کردیم تا در هفته آخر اردیبهشت نمایشگاه را اجرا کنیم.

۲ـ در روز‌های آینده که روز جهانی گرافیک آغاز خواهد شد نمایشگاه مجازی با این عنوان برگزار خواهیم کرد. این نمایشگاه بعد از به روز رسانی سایت و افزایش امکانات آن برگزار خواهد شد.

ضمن تشکر از حمایت هنرمندان محترم در نمایشگاه کرونائیسم، از هنرمندان محترم دعوت می‌کنیم جهت شرکت در نمایشگاه مجازی کرونائیسم ۲ و نمایشگاه طراحی پوستر به مناسبت روز جهانی گرافیک آثار خود را به ایمیل انجمن ارسال نمایند.

لازم به ذکر است،‌ نماشگاه‌های مذکور بعد از اتمام به روز رسانی سایت انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

سایت فروش آثار هنری :

در راستای اهداف بلند مدت هیأت میدره انجمن در جهت درآمدزایی در فضای استارتاپی، سایت فروش آنلاین آثارهنری را راه اندازی کردیم و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سایت فروش راه اندازی شده و بعد از به روز رسانی و افزودن محصول مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سایت آموزش آنلاین :

در ادامه اهداف انجمن و ارائه خدمات به هنرمندان، قصد داریم سایت آموزش آنلاین را نیز ایجاد کنیم تا مسیر راحتی برای آموزش برای هنرجویان و اساتید فراهم کنیم.

امیدواریم بتوانیم فضای مناسبی برای ارائه خدمات به جامعه هنری ایجاد کنیم و در این فضا امکانات مناسب را نیز ایجاد کنیم.

Visits: 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا