هنرمندان استان اردبیلهنرمندان عکاس

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار جاوید خدمتی

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار جاوید خدمتی لینک : https://ardabilvas.ir/?p=4492 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار جاوید خدمتی

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار جاوید خدمتی | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل عکاسی بخشی از هنری است که فاکتور‌ها و شاخصه‌های زیادی در آن نقش بازی‌ می‌کند و دسته بندی آن به هنری و یا غیرهنری نیز دارای دشواری‌های خاصی است. گاهی فردی هنرمند سوژه‌ی کاملا هنری را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که نهایتا عکس خبری هم از آن در‌ نمی‌آید. ولی برعکس آن نیز صادق است. گاه هنرمندانی پیدا می‌شوند که سوژه‌ای عادی و پیش‌ پا افتاده را چنان با هنرمندی به تصویر می‌کشند که از دیدن آن لذت وجود آدمی را پر می‌کند.

امکانات و سخت‌افزار، دانش استفاده از ابزار،‌ آشنایی با مبانی بصری، زاویه دید، شناخت قابلیت‌های سوژه و انتخاب آن، از همه مهمتر تجربه و نگاه عکاسانه از جلمه نکاتی‌ است که می‌تواند صحنه یا منظره‌ای که همه آن را دیده‌اند را به گونه‌ای هنرمندانه به تصویر بکشد و امضای خود را زیر آن ثبت کند.

جاوید خدمتی هنرمند عکاسی است که توان بالایی در عکاسی سوژه‌هایی دارد که برای همه عادیست ولی وقتی از زاویه لنز وی میگذرد عمق پیدا می‌کند. نگاهی پر معنا در عکس‌های او نهفته است.

طبیعت در اکثر کادرهایش خودنمایی می‌کند و علاوه بر زیبایی فلسفه‌ عکاس را بیان می‌کند، انسانها نقش کوچکی در طبیعت‌های وی دارند ولی همین نقش کوچک در کادر وسیع هنرمند نقش بزرگی دارد که اگر نبود معنایی در عکس بوجود نمی‌آمد.

انسان در عکس‌های خدمتی، اکثرا از سوژه‌ها و عناصر مهم کادر وی به شمار می‌رود گاهی مانند عکس‌طبیتع اندازه کوچک و معنی بزرگ، و گاهی نیز بازیگر اصلی او به شمار‌ می‌رود. نگاه او به این مقوله با معنی یافتن اثر همراه است. حتی در زمان‌های که عنصر انسان از کادر حذف شده عناصر ساخته بشر در آن خودنمایی می‌کند و تعامل خود با طبیعت را با ایجاد تضاد و کنتراست بیان می‌کند.

ترکیب‌بندی در عکس‌های خدمتی همیشه با چاشنی خلاقیت همراه هست، به گونه‌ای که می‌تواند یک ساختمان و درخت کاملا عادی را به عکسی هنری و پرمعنا بدل کند. بیننده شاید بارها از کنار آن رد شده باشد ولی در عکسی که خدمتی خلق کرده، بیننده مجذوب زاویه نگاه و ترکیب‌بندی عناصر صحنه‌ای میشود که بارها خود آنرا از نزدیک تجربه کرده است.

استفاده از فضاهای منفی، ایجاد تمرکز و استفاده درست از عناصر موجود و ترکیب‌بندی مناسب با محتوا، وی را مبدل به عکاسی زیرک و چیره دست کرده و مخاطب را غافلگیر می‌کند.

بیوگرافی جاوید خدمتی :

جاوید خدمتی / ۱۳۴۹/خلخال

کارشناسی ارتباط  تصویری
سابقه ۲۰ سال تجربه عکاسی
تدریس عکاسی در هنرستانهای هنر اردبیل از سال ۱۳۷۸
مدرس عکاسی درسینماجوان دفتر اردبیل,حوزه هنری اردبیل,دانشکده خبر,دانشگاه فرهنگ و هنر و ….
عضو انجمن عکاسان ایران

شرکت در بیش ازهفتاد نمایشگاه جمعی.
برپایی دو نمایشگاه انفرادی.
حضور در چندین جشنواره و نمایشگاه خارجی.
برگزیده بیش از هشتاد جشنواره ملی و منطقه ای و استانی.
کسب رتبه برتر در ده ها جشنواره ملی و بین المللی.
داور بخش عکس ده ها جشنواره های استانی .
داور بخش عکس پرسش مهر ریاست جمهوری و هنرهای تجسمی کشورو جشنواره های سراسری عکس درچندین دوره.
برپایی چندین کارگاه تخصصی عکس در شهرهای اردبیل , خلخال , مشکین شهر , کلیبر و …

آثار جاوید خدمتی :

Visits: 50

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا