اخبار انجمن

چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برگزار نشد

چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برگزار نشد لینک : https://ardabilvas.ir/?p=325 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆
چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برگزار نشد | به خاطر عدم توانایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق وعده‌های خود امکانات موجود نیز از دست رفت.

چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برگزار نشد | به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل که با اولویت پرداختن به روز اردبیل قرار بود برگزار شود با کم توجهی و عدم توانایی معاون هنری در تحقق وعده‌های خود برگزار نشد.

این جلسه که به صورت فوق‌العاده در روز غیر رسمی، تصمیم به برگزاری آن گرفته شده بود بنا به درخواست آقای هوشنگ زمانیان با توجه به جلسه ایشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایده‌پردازی برای برگزاری روز اردبیل تشکیل شده بود.

طبق روال همه جلسات، مکان جلسه مجتمع فرهنگی و هنری فدک و اتاق انجمن بود که در اقدامی عجیب و بدون هماهنگی با هیأت مدیره، علی‌رغم اینکه آقای زمانیان صبح در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و جلسه هماهنگی با معاون و سایر انجمن‌ها داشتند، اتاق انجمن بنا به دلایل نامعلوم، از اختیار هیأت مدیره خارج گردید و کلید مربوطه نیز تعویص شده بود.

لازم به ذکر است که در جلسات قبلی با معاون هنری ایشان قول تغییر اتاق داده و محل فعلی انجمن خوشنویسان مکان پیشنهادی ایشان بود. در راستای تحقیق این وعده نیز مأموریتی مبنی برا تهیه لیست اموال از اتاق فوق (محل فعلی انجمن خوشنویسان) که قبلا به عنوان انبار استفاده می‌شد، به آقایان بابایی و عباسپور نمین محول گردید.
لیست اموال این اتاق تهیه و طی جدولی، مشخصات مربوط به اموال و مواردی که می‌توانست نیاز انجمن را تأمین کند به آقای منوچهری تحویل گردید تا اقدامات لازم جهت تغییر اتاق و انتقال اموال انجمن به مکان جدید فراهم گردد.
اما ایشان علاوه بر اینکه تعهداتی که وعده داده بودند عملی نکردند بلکه اتاق و اموال انجمن را از دسترس ما خارج و در جواب هیأت مدیره تشکیل جلسه را به دلیل عدم ثبت انجمن به اتاق جلسات مجتمع فدک انتقال دادند.

این درحالی است که مدیران قبلی انجمن نیز با عدم ثبت مواجه بوده و ۱۰ سال اتاق انجمن با اموال کم و زیادش پایدار و برقرار بود. این اقدام عجیب و بدون هماهنگی، باعث ناراحتی هیأت مدیره شد و لزوم ارائه توضیح در این خصوص را حداقل حق خود دانستند و این وظیفه بنا به دلایلی به آقای فرهاد عباسپور نمین (نایب رئیس انجمن) محول شد تا در اسرع وقت مراجعه و توضیحات لازم را دریافت کند.

با مراجعه ایشان و جلسه غیر دوستانه با معاون هنری ارشاد، ایشان هیچ‌گونه توضیحی مبتنی بر چرایی این اقدام ارائه نکرده و دلیل قابل قبولی جهت از بین رفتن ناراحتی و توهین صورت گرفته به هیأت مدیره نشده و به وضوح با بیان این جلمه که «من به شما نباید جواب پس بدهم و شما(نماینده هیأت مدیره و نایب‌رئیس انجمن) نمی‌توانید وارد اتاق من شده و با من صحبت کنید، بروید به آقای زمانیان بگویید خودش بیاید» سعی در ادامه روند توهین‌های خود برآمدند. و حتی این موضوع که نایب‌رئیس به نمایندگی از رئیس و همه هیأت مدیره حاضر شده و در این مقام می‌تواند اختیارات رئیس انجمن را داشته باشد به کل منکر و نادیده گرفتند.

این درحالی‌است که انجمن برای ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها نیاز به مکان ثابت داشته و قبلا برای مدت‌های طولانی بدون اینکه ثبت شده باشد و هیأت مدیره انتخابی، مدیریت انجمن را عهده‌دار باشد تا ۳۱ اردیبهشت ۹۸، اتاق انجمن را در اختیار داشتند. در این مدت نیز آقای منوچهری هیچ اقدامی مبنی بر تغییر، یا سلب امتیاز مکان انجمن نکرده بودند. این شبهه که هیأت مدیره انتخابی مورد قبول مدیران نیست و سعی در خدشه وارد کردن به اعتبار و اعتماد هنرمندان به ایشان، موضوعی‌ است که بیش از پیش قوت گرفته و به گوش می‌رسد.

اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری،‌ باعث بی‌اعتمادی هیأت مدیره و بی‌ارزش شدن انتخابات شده و در ادامه، بی‌احترامی به جامعه هنری طلقی می‌شود و به ناچار لزوم حل و فصل کردن آن را در جلسه‌ با مدیر کل می‌داند. شاید کمی از مشکلات موجود کاهش یابد.
لازم به ذکر است که درخواست ملاقات با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته قبل به منشی ایشان ارائه شده ولی جوابی مبنی بر زمان دقیق ملاقات از دفتر ایشان منتشر نشده است.

با توجه به عدم جوابگویی آقای منوچهری و عدم آگاهی سایر کارکنان ارشاد از نحوه عملکرد ایشان و تصمیمات آینده، هیأت مدیره در جستجوی راهی برای حل مشکل پیش‌آمده خواهد بود و پیگیر بازگرداندن مکان ثابت برای انجمن خواهد بود. به لطف حق.

Visits: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا