هنرمندان استان اردبیلهنرمندان انیمیشنهنرمندان تصویرساز

معرفی انیمیشن قارقا

معرفی انیمیشن قارقا لینک : https://ardabilvas.ir/?p=1432 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : @ArdabilVAS 👆

معرفی انیمیشن قارقا | قارقا، انیمیشنی موفق، که حاصل تلاش هنرمندان اردبیل بود و جوایز متعددی را کسب کرد.

معرفی انیمیشن قارقا | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل هنرمندان این استان دارای نبوغ و استعدادی شگرف در عرصه‌های مختلف هنری هستند. شاخه هنری نیست که هنرمندان این استان در آن زبان‌زد دنیای هنر نباشند، از آن جمله می‌توانیم به نمایشگاه آثار در اروپا و آمریکا، اجرای اثر در اروپا و آمریکای جنوبی، کسب مقام‌ در رشته‌های مختلف هنری مانند گرافیک، نقاشی، طراحی، حجم و مجسمه، عکاسی، کاریکاتور،‌خوشنویسی، انیمیشن و … اشاره کرد.

شاید کمتر کسی بداند که اصغر فرهادی تنها ایرانی صاحب اسکار نیست و هنرمند فقید شهرام رضایی از اردبیل نیز اسکار کاریکاتور را در کارنامه هنری خود دارد.

نباید از تأثیرگذاری اساتید برجسته‌ اهل اردبیل در دانشگاه‌های معتبر کشور و جامعه هنری ایران به راحتی گذشت چرا که با خلق اثر آتلیه‌های شخصی و پرورش هنرجو، ایران را به تسخیر خود در‌‌آورده‌اند.

با توجه به اینکه انیمیشن سابقه کمی در ایران دارد و البته نیاز به گروه و امکانات سخت‌افزاری، کمتر کسی حاضر می‌شود شانس خود را در آن بیازماید. با این حال انیمیشن نیز از دست هنرمندان اردبیلی راه گریز نیافت و راهی سخت برای هنرمندان جوانی شد که خود را برای چالش‌های بزرگ آماده کرده بودند.

به جرأت می‌توانیم بگوییم که انیمیشن‌های با‌ ارزشی در سال‌های اخیر به دست هنرمندان اردبیل تولید شده و افتخارات داخلی وخارجی بیشماری را نیز برایشان به همراه داشته و این نشان از پتانسیل و استعداد هنرمندان اردبیل در زمینه انیمیشن و موشن‌گرافیک دارد.

از جمله انیمیشن‌های موفق تولید شده در سال‌های اخیر می‌توان به انیمیشن «قارقا» اشاره کرد. «قارقا» با حمایت حوزه هنری استان اردبیل، در زمانی تولید شده شاید کمتر کسی جرأت پرداختن به انیمیشن در شهرستان‌ها را داشت ولی هنرمندانی مانند زینب قربانی، نیلوفر کبودین، رعنا حجازی، مهری طاهری‌فرد، سمیرا بهشتی، محسن دمندان و بهمن طهماسبی پور تمام توان خود را به کار بستند تا طرح خود را اجرا گذاشته و استعداد خود را شکوفا کنند.

این اراده جمعی نتیجه‌ی خوبی در برداشت و افتخاراتی نیز نسیب استان اردبیل و عوامل خود کرد. از همه دوستانی که با همکاری دراین پروژه، برای استان افتخار آفرینی کرده‌اند سپاسگزاریم.

انیمشن قارقا :

انیمیشن قارقا garga ، ساخت ۲۰۱۱

گارگردان: زینب قربانی فریاد

فیلمنامه نویس: نیلوفر کبودین

طراح کاراکتر: رعنا حجازی،مهری طاهری فرد

طراحی استوری‌برد: مهری طاهری فرد

ناظر انیمیت: سمیرا بهشتی

انیمیت: محسن دمندان،رعناحجازی

صداگذار و کامپوزیت: بهمن طهماسبی پور

افتخارات کسب شده و جشنواره‌ها :

اکران در جشنواره انیمیشن جمهوری آذربایجان به عنوان آثار داوران ۲۰۱۹

حضور در جشنواره مذاهب امروز ایتالیا۲۰۱۲

حضور در جشنوار VAFI&RaFIکرواسی۲۰۱۴

کسب رتبه اول در جشنواره رضوی۲۰۱۱

کسب رتبه اول جشنواره حسنات۲۰۱۱

کسب دیپلم افتخار از جشنواره منطقه ای سینما جوان۲۰۱۳

کسب رتبه اول در جشنواره استانی مهر۲۰۱۱

Animation Qarqa 2011 Director: Zainab Ghorbany faryad
Screenwriter: Niloofar Kabuddin Character Designer: Rana Hejazi, Mehri Taheri Fard Animation Supervisor:samira beheshti
Animator: Mohsen Damandan ,Rana Hejazi
Voice and Composite: Bahman Tahmasebi Pour
Attendance at the Italy 2012 Religions Festival today Attending the 2014 VAFI & RaFI Croatia Festival First place at the 2011 Razavi Festival First place in the Hasanat Festival 2011 Awarded Diploma of Honor from the 2013 Young Cinema Regional Festival First place at Mehr Provincial Festival 2011

منبع : گروه انیمیشن قارقا
خبرگزاری تسنیم
حوزه هنری استان اردبیل

Visits: 38

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا