اخباراخبار انجمناخبار هنری استان

دفتر انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل با دستان بزرگان هنر ایران افتتاح شد

دفتر انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل با دستان بزرگان هنر ایران افتتاح شد | انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

دفتر انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل با دستان بزرگان هنر ایران افتتاح شد | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل، هفته‌ای که گذشت اردبیل میزبان بزرگانی بود که در آسمان هنر و فرهنگ کشور می‌درخشند و عاشقانه دیارشان را میهمان محبت خود کردند. دفتر انجمن بعد از نشست صمیمانه استاد نیکانپور و استاد گرمچی با حضور هنرمندان، استادان و علاقه‌مندان به هنر در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

اردبیل در هفته گذشته میزبان هنرمندانی بود که منش و رفتار انسانی را معنی کرده و هنرمندانه در آسمان هنر دیار خود جلوه کردند و راه و رسم عاشقی آموختند.

استاد نیکانپور و استاد گرمچی با عشقی سرشار و نگاهی پرمهر میزبان ما شدند تا بگویند و بشنویم از راه عاشقی، در دیار عاشقی برای پیمودن راه عاشقی. در حضور استادان گرانقدر آموختیم که چطور باید زیست تا هنرمندانه زیستن را لایق شد و چگونه باید دید تا عاشقانه نگاه کردن را آموخت.

آموختیم سخاوتمند باشیم و ببخشیم، گرچه رفتار دیگران لایق این سخاوت نباشد و یاد گرفتیم انسان بودن دلیل نمی‌خواهد چرا که اندیشه‌ای است که باید آن را زیست و با آن یکی شد. با معرفت بود و انسان‌ها را با کوچک بودنشان نیازرد و نگاهی بزرگ داشت.

در این چند روز بزرگی را آموختیم و در کنارشان انسانیت را دیدیم و عاشق مرام و منش ایشان شدیم. فهمیدیم بزرگ بودن نه به پول است، نه به قدرت و نه به رابطه، هنر باید در تار و پود وجودت رخنه کرده باشد تا انسانیت را فهمیده باشی و انسان‌ها را برای خودشان و نه به جایگاهشان بخواهیم.

درسهای بزرگی که در هیچ دانشگاهی ارائه نمی‌شود، در هیچ آموزشگاهی آموزش داده نمی‌شود و در هیچ کلاسی شنیده نمی‌شود، فقط باید بود، دید، فهمید.

از دو استاد بزرگوار سپاسگزاریم که با وجود تمام کمی و کاستی‌ها ما را در کنار خود پذیرا شدند، از ما حمایت کردند و خواسته ما را اجابت کردند، گاهی باورمان نمی‌شود که چه روزهایی با ایشان سپری کردیم، وقتی فکر می‌کنم بر ما چه گذشت، به خیالم از خواب تازه بیدار شده‌ام، اما واقعیت همان بود که گفتیم.

از استادان گرامی دوباره سپاسگزاریم که مبنای وجودی انجمن‌ها را درک کردند و بدون چشم‌داشتی دیار خود را لایق حضورشان دانستند و محفل کوچک ما را با بزرگی خود تحمل کردند و در این مسیر سخت، یاری‌ نمودند. این سخاوتمندی فراموشمان نخواهد شد و همیشه مقام هنری و انسانی‌شان را ارج خواهیم نهاد. امیدوارم زمانی برسد، حداقل گوشه‌ای از سخاوتشان را قدردان باشیم و زیر سایه محبت‌شان درس زندگی بیاموزیم.

انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل افتخار می‌کند که در چنین روزگاری، قدوم مبارک هنرمندانی را به خود دید که به جز مهر و محبت نسیبش نکردند و به دست بزرگوارانی افتتاح شد که دستانشان برکت آفرین هنر این مرز و بوم؛ بوده و خواهد بود. و خدا را شاکریم که لطف و محبتش شامل حالمان شد تا این روزها را به چشم خود ببینیم و در کنار انسان‌هایی که اشرف مخلوقاتش خوانده است، شرف و انسانیت بیاموزیم.

انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ۳۰ تیر ۱۴۰۱، با حضور استاد اکبر نیکانپور و استاد بابک گرمچی و اساتید گرانقدری چون استاد موسی رجبی‌اصل، استاد حجت‌اله عینی و هنرمندان بزگرواری همچون شیرین قلی‌پور، جعفر سرباز، فینا عبدی، هامون علیپور، سهراب خیری، سجاد علیزاده، بهنام آخربین، نادر محمدی، لیلی سلیمی، شیرین مرزبان، سلیمان آقازاده و سایر هنرجویان با دستان پرمهر استاد نیکان‌پور افتتاح و دعای خیر ایشان روشنی بخش راه شد.

در این روز نشست صمیمانه و گفتگویی میان استاد اکبر نیکان‌پور و استاد بابک گرمچی با محوریت جریان‌های روز هنر با نگاهی به ساختار تصویرسازی مدرن نیز برگزار شد که علاقه‌مندان به هنر در آن شرکت کرده و از بیانات استادان گرامی بهره‌مند شدند.

دفتر انجمن : اردبیل، بزرگراه بسیج، مجتمع فرهنگی و هنری فدک، طبقه اول، انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل
ساعت کاری : همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ـ ساعت اداری با هماهنگی و اطلاع قبلی.
صفحه اینستاگرام : ArdabilVAS@

گزارش تصویری :

Visits: 16

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا