فراخوانفراخوان انیمیشنفراخوان عکاسیفراخوان گرافیکفراخوان موشن گرافیک

فراخوان سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع)

فراخوان سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع)  |  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل ـ جامعه تخصصی هنرهای تجسمی

فراخوان سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) | فراخوان اولین پویش تولید و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی با تلفیق سوگواره‌های اشراق؛ بوی سیب و مهر محرم منتشر شد.

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از ایرنا به نقل از دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی علیه السلام، فراخوان اولین پویش تولید و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی با تلفیق سوگواره‌های اشراق؛ بوی سیب و مهر محرم و همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سازمان بسیج رسانه و شبکه جهانی ولایت  با عنوان سوگواره ملت امام حسین(ع) در دو بخش مردمی و حرفه‌ای منتشر شد.

علاقمندان به شرکت در بخش مردمی می‌توانند بخش مردمی می‌توانند با تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت_امام_حسین در سوگواره شرکت کنند.

بخش‌های حرفه‌ای این پویش نیز عبارتند از:

  • بخش طراحی و گرافیک : پوستر ، عکس نوشت ، اطلاع نگاشت
  • بخش رسانه های تصویری: عکس : تک عکس حرفه ای و مجموعه عکس  و فیلم کوتاه ۳ دقیقه مستند کوتاه، داستانی کوتاه) و پویانمایی،موشن گرافیک و نماهنگ
  • بخش رسانه های مکتوب: شعر، ، داستان ، فیلم نامه
  • بخش صوتی و رادیویی: پادکست و نغمات آئینی، فیچر و آکاپلا و ایده های برتر رادیویی
  • بخش کنشگران فضای مجازی؛ فعالان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها
  • بخش خادمین رسانه های حسینی: خبر، گزارش، مصاحبه
  • بخش بین الملل  عربی و انگلیسی و هوسا : در تمامی بخش ها

بخش مردمی :

علاقه‌مندان به شرکت در بخش مردمی می‌توانند با تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت امام حسین در سوگواره شرکت کنند. بخش‌های حرفه‌ای این پویش نیز شامل بخش رسانه های تصویری (عکس، فیلم کوتاه ۳ دقیقه ای، پویانمایی، موشن گرافیک و نماهنگ)، بخش رسانه های مکتوب (شعر، داستان و فیلم نامه)، بخش صوتی و رادیویی (پادکست و نغمات آئینی)، بخش کنشگران فضای مجازی (فعالان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها)، بخش طراحی و گرافیک (پوستر، عکس نوشت و اطلاع نگاشت)، بخش خادمین رسانه های حسینی (خبر، گزارش و مصاحبه) و بخش بین الملل عربی، انگلیسی و هوسایی است.

جزئیات بخش گرافیک :

حجت الاسلام مرتضی نظرزاده گفت سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در چند بخش برگزار می شود که بخش گرافیک در سه قالب پوستر، انیمیشن و اینفوگرافیک است که آثار ارائه شده باید در یکی از دو اندازه فضای مجازی یا حرفه ای باشد. البته بخش ویژه تولیدات موبایلی نیز در این بخش درنظر گرفته شده است. چون بیشتر تولیدات فضای مجازی به صورت موبایلی و اپلیکیشن ها نیز برای آسان تر شدن تولیدات موبایلی ایجاد شده است.

نظرزاده از برگزاری دوره های آموزشی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: آموزش طراحی با موبایل (نرم افزار پیکس آرت) از برنامه های سوگواره و این نرم افزار در سایت سوگواره نیز موجود است. همچنین چند دوره کارگاهی داریم که کارگاه گرافیک اصفهان با عنوان کارگاه گرافیک مطالبه گر در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از امروز آغاز می شود. هفته آینده نیز کارگاه هایی در شهرهای مشهد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و قم برگزار خواهد شد. کارگاه ویژه در قم به کارگاه تولید پست و به فضای مجازی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: یک نشست تخصصی با موضوع الزامات طراحی و تولید گرافیکی در فضای مجازی برگزار شده و به ویژگی های یک پست در فضای مجازی می پردازد و ادامه این نشست را در کارگاه تولید پست دنبال می کنیم.

موضوع :

علاقه مندان می توانند تولیدات خود را با موضوعات مربوط به عاشورا، امام حسین (ع)، محرم، اربعین و عزاداری به این سوگواره ارسال کنند. اولویت ما کار در فضای مجازی است که امتیاز ویژه ای برای آن قائل هستیم و یکی از موضوعات نیز مربوط به عزاداری و کروناست و کسانی که می توانند خلاقیت های خود را با طراحی و گرافیک روایت کنند.


داوران :

مسولیت داوری بخش فضای مجازی به عهده مسعود نجابتی، علی حیاتی و حمیده حسینعلی‌زاده است.

زمانبندی :

مهلت ارسال آثار ۱۵مهر ماه مطابق با آخر صفر

جوایز :

  • جوایز ویژه ای برای هر چهار بخش درنظر گرفته شده که به نفر اول بخش پوستر و اینفوگرافیک پنج میلیون تومان و به نفر اول عکس نوشته و تولیدات موبایلی سه میلیون تومان اهدا خواهد شد. برای افراد شایسته تقدیر نیز مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • به نفرات برتر در هر بخش کمک هزینه سفر به کربلا و جوائز ارزنده و نفیس اعطا می‌شود.

سایت :

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت  tnoih.ir  و سایت Soogvareh.com مراجعه کنند.

Visits: 35

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا