هنرمندان استان اردبیلهنرمندان نقاشی

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار داور یوسفی

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار داور یوسفی  انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار داور یوسفی | به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل، این خاک همیشه جایگاه نخبگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر بوده و در هر شاخه‌ای در سطح کشور و حتی جهان حرفی برای گفتن داشته است.

آقای داور یوسفی یکی از هنرمندان توانمند استان است که از شهر خلخال پا به عرصه هنر نهاده و در این مدت نیز توانسته جایگاه ویژه‌ای در هنر کشور برای خود دست و پا کند. حضور در جمع بزرگان هنر، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد در بهترین گالری‌های تهران و حضور چندباره در حراج تهران و فروش اثر خود گواه ارزش بالای آثار آقای یوسفی و توانایی‌های بالای ایشان است.

معرفی :

داوریوسفی | متولد ۱۳۴۲ خلخال

فوق لیسانس رشته نقاشی

عضو انجمن نقاشان ایران
عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی
تدریس نقاشی و طراحی در دانشگاه آزاد و دانشگاه سوره

بیوگرافی کامل :

پنج سال اول زندگی در خلخال می‌گذرد وسال ۱۳۴۷ به همراه خانواده از شهرستان خلخال به شهر رشت نقل مکان و دوران تحصیلی را در شهر رشت سپری می‌کند. از همان کودکی علاقه وی به نقاشی جلب می‌شود. نقاشی را بصورت تجربی دنبال می‌کند. پس از اخذ دیپلم درسال۱۳۶۳ تجربه‌های شخصی هنرآموزی را تا ۲۶ سالگی طی نمود ودر سال ۱۳۶۸ تحصیل نقاشی را در دانشگاه بطور جدی آغاز کرد.

یوسفی در سال ۱۳۷۲ لیسانس و سال ۱۳۷۵ فوق لیسانس نقاشی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دریافت کرد. از سال ۱۳۷۸ به عضویت هیئت علمی گروه نقاشی همین دانشگاه درآمد و از همان زمان تا به امروز در کنار فعالیت حرفه‌ای به عنوان نقاش به تدریس نقاشی وطراحی در دانشگاه‌های الزهرا، آزاد و سوره مشغول بوده است. یوسفی عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران است و علاوه بر این عضو هیئت داوران چندین جشنواره وسمپوزیوم هنری بوده است.

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار داور یوسفی انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل
سیزدهمین حراج تهران

وی اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال۱۳۷۳ در گالری آریا برگزار کرد و پس از آن چندین نمایشگاه انفرادی در گالری‌های آریا طراحان آزاد، برگ، خانه هنرمندان و ساربان و … برگزار کرده و بیش از۱۹۰ نمایشگاه گروهی در ایران، کانادا، ایتالیا، یونان، کره جنوبی، ترکیه، امارات و کویت و همچنین دربینال‌های دوم وششم موزه هنرهای معاصر وبینالهای جهان اسلام در مجموعه فرهنگی صبا شرکت کرده است.

علاوه بر سوابق هنری اشاره شده، باید به ارائه و فروش آثار در چهاردهمین و سیزدهمین دوره حراج تهران به همراه هنرمندان شاخص کشور نیز اشاره کرد که افتخاری برای جامعه هنری استان به شمار می‌رود.

 آقای یوسفی چندین پروژه دیوارنگاری ماندگار با تکنیک موزاییک و بتن برجسته در شهر تهران طراحی واجرا نموده است.

هر شب با یک هنرمند، معرفی و آثار داور یوسفی انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل
چهاردهمین حراج تهران

رمضانی در مقاله‌ای به نقد آثار یوسفی در نمایشگاه صار پرداخت و چنین عنوان کرد :

داور یوسفی از نقاشان به عرصه رسیده ای است که قدرت خود در تصویرسازی و نقاشی را با جوایز و تولید کارنامه‌ای درخشان به اثبات رسانده است.

مواجهه نقاش با گسترش اهداف گذشته خود به مرحله تحول کمی- کیفی رسیده است. یوسفی که در گنجینه بسیاری از موزه های داخلی کارهایش نگهداری می شود، کماکان در پی تعهد به موتیف های بومی پا را فراتر از مفهوم هویت اقلیمی گذارده، به جهان دغدغه های چگونه زیستن انسان معاصر راه باز کرده است.

رمضانی ـ سایت تندیس (۱۳۹۴)

در جایی دیگر، روزنامه ایران نیز از قول احمدرضا دالوند در خصوص آثار یوسفی نوشت :

…گذشته از جنبه ظاهری و اغواگر آثار یوسفی و باتمرکز برلایه های مختلف این آثار، پوشش چشم گیر آنها کنار رفته و دو عامل: «راز» و «ناهمزمانی»(آناکرونیزم) مطرح می شود.عنصر آناکرونیستی در آثار این نقاش در سایه روشنی از ساختار تجسمی حس می شود.کاربرد عنصر «ناهمزمانی» در این آثار به این معناست که او عناصر قدیمی خارج از زمان حال را در یک زمینه جدید وارد کرده است.کاربرد عنصر «راز» نیز در نحوه پردازش او در مصرف عناصر آئینی و قدیمی، قابل تبیین است.
اگر بخواهیم در یک جمله بن مایه فکری نقاشی های داور یوسفی را بازگو کنیم، آن جمله چیزی جز چنین عبارتی نیست: «ماده خام قدیم در روایتی جدید».

احمدرضا دالوند ـ روزنامه ایران (۱۳۹۷)

انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل برای ایشان و همه هنرمندان توانمند استان آرزوی سلامتی و موفقیت‌های روز افزون دارد.

گالری آثار هنرمند :

Visits: 138

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا