اخباراخبار هنرمندان

صبرعلی لوایی سردیس خالق لغتنامه دهخدا را خواهد ساخت

صبرعلی لوایی سردیس خالق لغتنامه دهخدا را خواهد ساخت لینک : https://ardabilvas.ir/?p=10217 👇 سایت : ardabilvas.ir اینستاگرام : instagram.com/ArdabilVAS کانال : t.me/ArdabilVAS 👆

صبرعلی لوایی سردیس خالق لغتنامه دهخدا را خواهد ساخت | صبرعلی لوایی هنرمند مجسمه ساز اردبیلی از آغاز ساخت سردیس علامه علی اکبر دهخدا، چهره شاخص عرصه ادبیات خبر داد.  

به گزارش انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، علی لوایی، هنرمند مجسمه ساز از آغاز ساخت سردیس علامه علی اکبر دهخدا، خالق لغتنامه زبان فارسی خبر داد و در این باره گفت: با  توجه به اینکه استاد علامه دهخدا، از جمله چهره‌های فوق العاده تاثیرگذار در فرهنگ و ادبیات فارسی به شمار می‌رود، ساخت سردیس از این چهره شاخص و بزرگ در دست اجرا قرار گرفت.

او افزود: من برای ساخت این اثر سعی کردم که شخصیت فکور و اندیشمند علامه دهخدا را مد نظر قرار دهم به همین خاطر در طرح‌ ماکت، نگاه او را به سمت افق سوق دادم.

این هنرمند خاطر نشان کرد: این اثر نیز از جنس بتن گلاس اجرا خواهد شد زیرا این متریال به دلیل داشتن سلیس، اندکی مقاومتر از فایبرگلاس است البته بنا بر این قرار گرفته که ظاهر اثر به شکل سنگی کار شود.

لوایی ادامه داد: این سردیس در ابعاد ۸۵ سانت و یک و نیم برابر سر انسان، به شکل نیم تنه ساخته خواهد شد. در حال حاضر، مدلاژ کار به پایان رسیده است که پس از تایید متخصصان و کارشناسان سازمان، و رفع ایرادات فنی، به مرحله قالب گیری خواهد رسید.

او بیان کرد: علامه دهخدا از جمله چهره‌هایی است که باید نسل‌های مختلف ما به خوبی بشناسند زیرا این شخصیت ادیب و فکور، نقش بسیار مهمی در فرهنگ، ادبیات و صد البته هویت ملی ما داشته است.

بیشتر بخوانید :
معرفی و آثار صبرعلی لوایی

او تصریح کرد: ساخت سردیس چهره‌های شاخص در تمام حوزه‌ها، باعث معرفی افراد تاثیرگذار به جامعه می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که تصویری از حافظه ملی ما به مخاطبان داخلی و خارجی ارائه می‌کند.

علی لوایی، هنرمند مجسمه سازی است که بیش از ۳۰ سال در عرصه فیگوراتیو فعالیت داشته و نزد اساتیدی چون پرفسور فخیمی، دکتر ناصر هوشمند وزیری و دکتر جعفر نجیبی، آموزش دیده است.

Visits: 6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا